بازدید مداوم از مجتمع‌های تجاری سطح شهر قم انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: بازدید از مجتمع‌های تجاری و مراکز ‎پر‎خطر ‎و ‎هشدار‎ به مالکان پاساژها از ‎وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ناایمن بودن مجتمع‌های تجاری سطح شهر قم، اظها‎ر‎‎ کرد: امروزه اماکن و مراکز‎پر‎خطری در سطح شهر وجود دارد که می‌تواند هنگام حادثه فاجعه‌آفرین شود.

وی افزود: وجود مراکز تجاری با قدمت بالا در هسته مرکزی شهر موضوع مهمی است و در ارتباط با آن مکاتبات زیادی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بازدید از مجتمع‌های تجاری و مراکز ‎پر‎خطر ‎و ‎هشدار‎دادن به مالکان پاساژها از ‎وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

زندیه در‎خصوص علت آتش‌سوزی مجتمع تجاری صبا، تصریح کرد: بازدیدهای مداوم و مستمر از این مجتمع داشتیم، مکاتبات زیادی در این رابطه انجام شده است، اما مؤثر ‎واقع نشد و آتش‌سوزی ماحصل بی‌توجهی به هشدارها است.

وی تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی تنها در صورت بازدید و ارائه دستورات و هشدارهای لازم می‌تواند اهرم فشاری برای پیشگیری از این حوادث باشد و‎ ارگان‌هایی همچون سازمان اصناف و ‎صمت که متولیان این مجتمع‌ها و‎ مالکان پاساژ‎ هستند، ‎ باید در مسیر رفع این معضلات تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موارد نا‎ ایمن در پاساژها را با سازمان‌های اصناف و صمت در‎ میان می‌گذارد، در این خصوص مکا‎تباتی انجام‎ و ‎اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است‎.

زندیه ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بتوانیم شهری ایمن داشته باشیم.

کد خبر 696323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.