وزارت نیرو موظف به تامین آب صنایع مستقر در استان‌های ساحلی شد

بر اساس مصوبه مجلس، وزارت نیرو موظف است آب مصرفی صنایع مستقر در استان‌های ساحلی جنوب کشور را از طریق احداث تأسیسات آب‌شیرین‌کن راساً یا با مشارکت بخش خصوصی تأمین کند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با ماده ۶۰ این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، به منظور هدایت جمعیت و فعالیت‌های آب‌بر و صادرات‌گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور در چهارچوب اسناد آمایش سرزمین و اسناد مدیریت یکپارچه سواحل، اقدامات زیر انجام می‌شود:

«الف- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در ارائه حمایت‌ها و مشوق‌ها برای ایجاد یا توسعه طرح‌های کسب‌وکار و ایجاد اشتغال، اولویت را به جمعیت فعال در این مناطق اختصاص دهد.

ب- وزارت نیرو موظف است آب مصرفی صنایع مستقر در استان‌های ساحلی جنوب کشور را از طریق احداث تأسیسات آب‌شیرین‌کن راساً یا با مشارکت بخش خصوصی تأمین نماید.

پ- وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند برق و گاز مورد نیاز شهرک‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها، مجتمع‌های فولادی و شهرک‌های شیلاتی و آبزی‌پروری در این مناطق را به صورت پایدار تأمین نمایند.»

کد خبر 696315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.