آتش‌بس موقت در غزه برقرار می‌شود؟

منابع امنیتی مصری از توافق قاهره، تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای آتش‌بس موقت در جنوب غزه خبر دادند.

به گزارش ایمنا، رویترز به نقل از ۲ منبع امنیتی مصری گزارش داد، مقامات مصری، اسرائیلی و آمریکایی بر سر توقف موقت درگیری‌ها در جنوب غزه از ساعت ۹ صبح به وقت محلی توافق کرده‌اند.

المیادین نیز گزارش داد: این توافق آتش‌بس با هدف خروج اشخاص ۲ تابعیتی از نوار غزه و ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به این منطقه صورت می‌گیرد.

این در حالی است که دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد: ما هنوز تماسی از سوی طرف‌های مصری در خصوص گشودن گذرگاه رفح دریافت نکرده‌ایم.

ادعای آتش‌بس موقت از سمت رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل مسیرهای منتهی به گذرگاه رفح را بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه پیش‌تر اعلام کرده بود که اطلاعی از آتش‌بس ادعایی رسانه‌های عبری‌زبان در نوار غزه ندارد.

از سوی دیگر منابع فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند که بمب‌های استفاده شده توسط اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها، دارای قدرت تخریبی بسیار بالایی است و صهیونیست‌ها پیش‌تر، از این بمب‌ها استفاده نکرده بودند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامیان صهیونیست از سلاح‌هایی استفاده می‌کنند که با استاندارهای ناتو هم‌خوانی دارد و شبیه سلاح‌های نیروهای ناتو است!

این در حالی است که رسانه‌های خبری پیش از این بارها به استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفید توسط نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها که استفاده از آنها در عرصه بین‌الملل ممنوع است اشاره کرده‌اند.

کد خبر 696307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.