رویکرد هوشمند شهر سوئدی برای کاهش مصرف انرژی

مدیران هلسینگبورگ سوئد از اینترنت اشیا برای ردیابی پنجره‌های باز و لوله‌های در حال چکه در سراسر شهر بهره خواهند گرفت تا از طریق واکنش به‌موقع، مصرف منابع شهری را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنسورهای اینترنت اشیا که در سراسر هلسینگبورگ نصب خواهد شد، داده‌های مربوط به عملکرد سازه‌ها را به مرکز پردازش آن‌ها ارسال خواهد کرد که این کار به کشف پنجره‌های باز و لوله‌های در حال چکه منجر خواهد شد و مدیران را به اعمال اقدامات زودهنگام برای رفع مشکلات موجود سوق خواهد داد. به دنبال این اقدامات، مدیران به شهروندان هلسنیگبورگ برای رفع مشکلات به وجود آمده هشدار خواهند داد که در پی آن، مصرف انرژی و آب شهری به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت، ضمن این‌که در اتخاذ سبک زندگی سالم توسط مردم اثربخش خواهد بود.

رویکرد هوشمند شهر سوئدی برای کاهش مصرف انرژی

کاهش مصرف انرژی و متعادل‌سازی بودجه‌های شهری

مدیران هلسینبورگ امیدوار هستند که اقدام جدید آن‌ها به کشف خانه‌هایی با مصرف انرژی بالا، همچنین ترمیم لوله‌های در حال چکه در سراسر شهر کمک کند، که این امر به سهم خود مصرف انرژی شهری را به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد داد، ضمن این‌که نیاز به نظارت بر عملکرد لوله‌های زیرزمینی را به حداقل خواهد رساند. در واقع، پس از نصب سنسورهای اینترنت اشیا دیگر نیازی به استخدام نیروهای انسانی برای نظارت بر عملکرد آب شهری نخواهد بود که این امر به سهم خود، لزوم پرداخت دستمزد به کارکنان این بخش را به حداقل می‌رساند و از این طریق نیز در کاهش بودجه‌های شهری اثربخش خواهد بود. علاوه بر این، وجود لوله‌های در حال چکه به تخریب زیرساخت‌های شهری و سازه‌ها منجر می‌شود که باعث می‌شود هزینه‌های شهری و شخصی را برای بازسازی مشکلات به‌وجود آمده افزایش دهد، اما سنسورهای اینترنت اشیا از طریق کشف زودهنگام لوله‌های در حال چکه، صاحبان املاک و مدیران شهری را به اقدام به‌موقع و پیش از تخریب سازه‌ها سوق می‌دهد که این امر در بهینه‌سازی بودجه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 696279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.