کشت چغندر قند در ۱۴۵۰ هکتار از اراضی گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت چغندر قند رفته است و پیش‌بینی می‌شود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به کشت چغندرقند اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد برزعلی صبح امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت قند شیروان و قند جوین برای کشت قراردادی چغندرقند در گلستان خبر داد و اظهار کرد: کشت پاییزه چغندر قند در گلستان آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیرکشت قراردادی چغندر قند رفته و در ۲۱۰ هکتار کشت انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود سه هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت قراردادی چغندر قند اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: نیاز سالانه کشور به شکر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر است که حدود ۷۰۰ هزار تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود و امید داریم با توسعه کشت قراردادی و پاییزه چغندر قند به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: کشاورزان در زمان کشت پاییزه باید نسبت به کشت سریع اقدام کنند و زمان برداشت محصول را مورد توجه داشته باشند؛ این محصول در مدت زمان ۴۰ روز باید کشت شود.

برزعلی گفت: با توجه به قیمت خرید تضمینی چغندر قند می‌توان گفت که این محصول با توجه به عملکرد بالا و قیمت مطلوب با دیگر محصولات کشاورزی، قابل رقابت است.

کد خبر 696267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.