۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
قیمت نفت کاهش یافت

بهای معاملات آتی نفت برنت با پنج سنت کاهش به ۸۹.۶۰ دلار در هر بشکه و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۳ سنت کاهش به ۸۶.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از کاهش بیش از یک دلاری در روز دوشنبه، به دلیل امید به کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و تشدید تلاش‌های واشنگتن برای جلوگیری از تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس، اندکی کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با پنج سنت کاهش به ۸۹.۶۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۳ سنت کاهش به ۸۶.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. به گفته منابع متعدد، دولت و اپوزیسیون ونزوئلا قرار است روز سه‌شنبه مذاکرات طولانی‌مدت تعلیق را از سر بگیرند و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور گفت که این موضوع به نفع انتخابات آینده ۲۰۲۴ خواهد بود، اقدامی که می‌تواند به کاهش تحریم‌ها منجر شود.

از سال ۲۰۱۹، ایالات متحده صادرات نفت ونزوئلا، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای مجازات دولت مادورو پس از انتخابات سال ۲۰۱۸ که واشنگتن آن را ساختگی به دلیل نقض حقوق بشر می‌دانست، تحریم کرده است.

هر دو شاخص نفت هفته گذشته به دلیل ترس از گسترش درگیری در خاورمیانه افزایش یافتند و شاخص جهانی برنت ۷.۵ درصد افزایش یافت که بالاترین رشد هفتگی از فوریه بود.

دولت بایدن به دنبال راه‌هایی برای افزایش جریان نفت به بازارهای جهانی برای کاهش قیمت‌های بالا بوده است، اما هرگونه افزایش واقعی تولید نفت توسط ونزوئلا به دلیل عدم سرمایه گذاری‌های اخیر زمان می‌برد.

قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران، امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهر_ مصادف با هفدهم اکتبر ۲۰۲۳، با نوسان‌هایی همراه بود. تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۱.۶۲ دلار بود.

قیمت نفت کاهش یافت

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۸۹.۶۲ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۵.۱۵ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۱۱ دلار کاهش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر ۸۹.۲۳ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین در محدوده ۸۶.۹۷ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۲.۲۸۰۶ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۴۴۵ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۴۸ درصد افت به قیمت ۳.۱۰۷ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۱۱.۱۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۱.۱۹ دلار بود.

کد خبر 696260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.