سازمان عقیدتی سیاسی ارتش موجب ناامیدی دشمنان شد

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه شهید بابایی اصفهان گفت: با آینده‌نگری و هوشیاری امامین انقلاب نهاد سیاسی ایدئولوژی ارتش تاسیس شد و دشمنان برای همیشه ناامید شدند؛ پس از مدتی نام این نهاد به سازمان عقیدتی سیاسی تغییر یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بیست‌وچهارم مهر ماه سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این سازمان با هدف تقویت و حفظ بنیه سیاسی و اعتقادی ارتش از گزند نقشه‌های شوم گروهک‌ها و افکار منفی که از طریق برون‌مرزی توسط دشمنان ترویج می‌شد، شکل گرفت.

وی افزود: گروهک‌های منافقین و معاندین جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود سعی داشتند ارتش را منحل یا حذف کنند و اعتقاد داشتند ارتش رژیم شاهنشاهی نباید بماند، اما با تأسیس این سازمان ارتش از همه این نقشه‌ها مصون ماند.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه شهید بابایی اصفهان با تاکید بر اینکه دشمنان سعی داشتند ارتشی که با مردم و انقلاب پیوند خورده بود را از درون تهی کنند، تصریح کرد: با آینده‌نگری و هوشیاری امامین انقلاب نهاد سیاسی ایدئولوژی ارتش تأسیس شد و دشمنان برای همیشه ناامید شدند؛ پس از مدتی نام این نهاد به سازمان عقیدتی سیاسی تغییر یافت.

وی در خصوص ثمرات ارزشمند این سازمان در ارتش اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جایی ارتش را حزب‌الله و در جایی شجره طیبه خوانده‌اند و در همین راستا ماموریت‌هایی در سازمان پا گرفت که باید در ارتش انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های قرآن، کلاس‌های نهج‌البلاغه، کلاس‌های صحیفه سجادیه، مهدویت، اردوهای سیاحتی و زیارتی و گروه‌های سرود از جمله برنامه‌هایی است که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همه یگان‌های ارتش برای همه کارکنان رسمی و وظیفه و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در پایگاه شهید بابایی اصفهان ۵۰ ماه است که روزهای سه‌شنبه هر هفته برای پرسنل کلاس قرآن برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح‌های مصباح شانزده‌گانه توسط نماینده ولی فقیه در ارتش ابلاغ شده است، گفت: هر کدام از این طرح‌ها مربوط به موضوعی است؛ به عنوان نمونه بند «۱» مربوط به کارکنان وظیفه است؛ در این بند استقبال از سربازان جدیدالورود، بدرقه سربازان ترخیص شده، رسیدگی به مشکلات سربازان و خانواده‌های آن‌ها و سرکشی و دلجویی از خانواده‌های سربازان آورده شده است.

وی در خصوص طرح‌های حفظ قرآن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ نفر حافظ قرآن کریم در پایگاه شهید بابایی اصفهان هستند؛ این افراد در سطح ارتش مقام نخست را به‌دست آوردند و در سطح نیروهای مسلح، ارتش توانست رتبه دوم را کسب کند.

کد خبر 696257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.