بازداشت در اسرائیل به جرم آسیب به روحیه ملی

وبگاه خبرگزاری میدل‌ایست‌ای در مطلبی مدعی شده است که رژیم صهیونیستی در اقدامی مذبوحانه سعی خواهد کرد جریان اطلاعات درباره جنگ و انتقاد از نتانیاهو را خفه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وبگاه خبرگزاری میدل‌ایست‌آی نوشته است که وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی لایحه‌ای را پیشنهاد داده است که به پلیس اجازه می‌دهد شهروندان (از جمله خبرنگاران) به علت پخش اطلاعات منتقدانه دستگیر شوند. این مقررات اضطراری به پلیس اجازه می‌دهد تا شهروندان و روزنامه‌نگاران را بابت نشر محتوایی که «به روحیه ملی آسیب می‌زند» دستگیر کند.

بازداشت در اسرائیل به جرم آسیب به روحیه ملی

میدل‌ایست‌آی نوشته است که بر اساس این لایحه پیشنهادی، این محدودیت در خصوص مطالبی اعمال می‌شوند که «پایه و اساس پروپاگاندای دشمن» قرار می‌گیرند. خانه روزنامه‌نگاران و سایر شهروندان می‌تواند مورد تفتیش قرار بگیرد، اموالشان توقیف شود و به خاطر اظهاراتی که دولت نامطلوب می‌داند، بازداشت شوند.

این پیشنهاد در نهمین روز از جنگ بین اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطینی ارائه شده است که منجر به کشته شدن حداقل ۲۴۵۰ فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن در غزه شده است، همچنین در کرانه باختری اشغالی و بیت‌المقدس شرقی ۵۶ نفر بر اثر تیراندازی نیروهای رژیم اسرائیل کشته شده‌اند، این در حالی است که آمار مرگ در اسرائیل به حداقل ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

بازداشت در اسرائیل به جرم آسیب به روحیه ملی

به گفته میدل‌ ایست‌ آی، اِشلومو کرهی، وزیر ارتباطات، پیش‌تر روز یکشنبه گفت که به دنبال بسته شدن احتمالی دفتر محلی الجزیره است و این شبکه خبری قطری را به تحریک طرفداران حماس و قرار دادن سربازان اسرائیلی در معرض حمله احتمالی از غزه متهم کرد. کرهی در آن زمان گفت که پیشنهاد تعطیلی الجزیره توسط مقامات امنیتی اسرائیل بررسی شده بود و دارد توسط کارشناسان حقوقی بررسی می‌شود و افزود که او آن را در ادامه روز به کابینه خواهد آورد. الجزیره و دولت قطر در این خصوص هیچ اظهار نظری نداشتند.

کرهی به رادیو ارتش اسرائیل گفته است: «این [الجزیره] ایستگاهی خبری است که تحریک می‌کند، این ایستگاهی است که از سربازان در مناطق تجمع [خارج غزه] فیلم می‌گیرد… که علیه شهروندان اسرائیل تحریک می‌کند؛ یک بلندگوی تبلیغاتی دشمن.»

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه افزوده است: «پخش پیام سخنگویان حماس از این ایستگاه امری توجیه‌ناپذیر است.»

وی ادامه داد: «امیدوارم امروز به این موضوع پایان دهیم.» مشخص نیست که منظور از پایان دادن در اظهارات اخیر او به معنای پایان دادن به بحث درباره آن در کابینه اشاره دارد یا اجرای تعطیلی این شبکه خبری.

طی جنگ ۲۰۲۱ غزه بر سر رفتار افراطی شهرک‌نشینان و نیروهای رژیم با مسلمانان در مسجدالاقصی نیز رژیم صهیونیستی برای کنترل جریان اطلاعات، اقدام به بمباران ساختمان الجلاء رسانه‌های الجزیره و آسوشیتدپرس کرد.

AP's top editor wants investigation into Israeli bombing of its Gaza office  | Reuters

کد خبر 696246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.