وجود بیش از ۶۲۰۰ مبتلا به اختلالات بینایی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مبتلا به اختلالات بینایی در کرمانشاه خبر داد

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد شهبازی امروز یکشنبه _ بیست و سوم مهرماه با اشاره به روز جهانی «عصای سفید»، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از روز جهانی «عصای سفید» برای اهمیت دادن به روشندلان، توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط‌های مناسب برای این افراد است که این روز از سال ۱۹۶۴ برای پاسداشت دستاوردهای افراد نابیناست تصویب جهانی شد.

وی به میزان نابینایان استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: در مجموعه بهزیستی این استان تعداد ۶ هزار و ۲۷۱ مددجو در حوزه اختلالات بینایی وجود دارد که نیمی از این جمعیت در در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه علت بیشتر نابینایی‌ها در استان کرمانشاه ریشه در مشکلات مادرزادی دارد، تصریح کرد: از مجموع افراد نابینا در استان کرمانشاه سه هزار و ۶۵۱ نفر معادل ۶۰ درصد از کل جمعیت نابینایان به صورت مادرزاد نابینا هستند.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد کل مبتلایان به اختلالات بینایی استان کرمانشاه چهار هزار و ۱۰۰ نفر آقا و ۲ هزار ۱۷۱ نفر خانم هستند که مجموعاً ۸۸۷ نفر به طور کامل نابینا و پنج هزار و ۳۸۴ نفر دارای اختلالات بینایی شدید، متوسط و خفیف هستند.

به زودی کتابخانه نابینایان در اسلام آباد غرب راه اندازی می‌شود

شهبازی ادامه داد: یک مرکز روزانه خانواده و کودک مبتلا به اختلالات بینایی به نام عصای سفید در استان در راستای ارائه خدمات آموزشی هنری از جمله جهت یابی، آموزش خط بریل و دیگر آموزش‌های تخصصی در حال فعالیت بوده که در حال حاضر حدود ۵۰ کودک در این مرکز آموزش می‌بینند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین به اقدامات پیشگیرانه از مشکلات بینایی در کودکان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸ هزار کودک در طرح آمبلیوپی به منظور پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شده که از این تعداد ۲۸۳ کودک با مشکلات بینایی شناسایی شدند و به منظور درمان و پیگیری‌های بعدی به اپتومتریست معرفی شده‌اند.

وی در پایان به راه اندازی ۲ کتابخانه ویژه نابینایان اشاره و بیان کرد: راه اندازی این کتابخانه‌ها با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ممکن خواهد شد و بر اساس اقدامات انجام شده راه اندازی یکی از کتابخانه‌ها با اهدای یک هزار کتاب در شهرستان اسلام آباد غرب به زودی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 696212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.