رشد و توسعه شیراز با برنامه راهبردی ۱۴۰۴ پیوند خورده است

شهردار کلان‌شهر شیراز با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله مدیریت شهری با عنوان «مهر تا مهر» گفت: رشد و توسعه شیراز با برنامه راهبردی شیراز ۱۴۰۴ مصوبه شورا پیوند خورده است و این برنامه با مطالعه، ملاک برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن اسدی عصر امروز_ یکشنبه بیست و سوم مهر_ در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح عملکرد یک ساله شهرداری شیراز طی یکسال گذشته پرداخت و اظهار کرد: رشد و توسعه شیراز با برنامه راهبردی شیراز ۱۴۰۴ مصوبه شورا پیوند خورده است و این برنامه با مطالعه، ملاک برنامه‌ریزی قرار گرفته است که این برنامه افق شهر شیراز را بر اساس سند چشم‌انداز برای حل مشکلات و تأمین نیاز شهروندان مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: قطار توسعه این شهر به خط ۲، ۳ و ۴ رسیده است و کلنگ خط ۴ به زمین زده شد تا شهر توسعه دوچندان یابد و شرق تا غرب و جنوب به شمال و مسیر حرم مطهر را پوشش داده و شاهد شهری با هوای پاک باشیم.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ برنامه در راستای توسعه و کیفیت زندگی مردم همچون بزرگترین سینمای جنوب کشور و بازار پروتئین و بزرگراه‌ها اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد.

اسدی با اشاره به بازآفرینی ۴۰ محله در کلان شهر شیراز افزود: شهرداری این کلان‌شهر در راستای بهبود زیست شهری برنامه‌ریزی کرده است و برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی تلاش دارد و با وجود چالش در جذب بودجه، قطار پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال حرکت است و این موضوع، به دلیل همکاری تمام دستگاه‌ها و همراهی شهروندان است.

وی همچنین تاکید کرد: اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر یکی از دغدغه‌های شهرداری شیراز است تا بدون کم و کاست اجرایی شوند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به عملکرد شهرداری در سال اول و دوم، اضافه کرد: در سال دوم ۶۸ درصد از مصوبات اجرا و ۳۲ درصد در دست اجرا است.

اسدی با تأکید بر تعادل بودجه و اشاره به بدهی‌های شهرداری، افزود: در سال اول نتوانستیم بدهی‌ها پرداخت کنیم اما در یک سال گذشته ۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به پیمانکاران و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد و مجموعاً ۷ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان بدهی پرداخت شد که این مبلغ معادل بیش از ۲۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان کل قراردادهای منعقد شده در یک سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بر شهرداری تکلیف شد و این میزان به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد که شامل ۵ قرارداد بوده است. این در حالی است که در سال اول هیچ قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد نشد.

شهردار شیراز همچنین به حوزه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: بودجه این حوزه در سال اول ۱۰۲ و در سال بعد ۳۰۷ میلیارد و برای امسال یک هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بوده است و این پروژه‌ها شامل فرهنگسراها، اماکن ورزشی، باغ خانواده و بانوان و پردیس سینمایی امین تارخ بوده است و ۳ درصد بودجه صرف محله محوری و مسجد محوری می‌شود.

به گفته اسدی در جهش‌های عمرانی کلان شهر شیراز ۳۸۱ پروژه به ارزش ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در افتتاح و کلنگ زنی شد و از ۷۷ پروژه تعریف شده در حوزه محرومیت زدایی در سال گذشته، ۴۷ پروژه به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس ۶۲ پروژه حمل و نقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ٢١ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز شد که از این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان، افتتاح پردیس سینمایی امین تارخ، آغاز عملیات اجرایی خط ۴ و اتصال ارتباطی خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز و رونمایی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، ون و تاکسی اشاره کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک، دیگر موضوع مورد اشاره شهردار شیراز بود و وی تصریح کرد: در این حوزه شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم که برخی از آن‌ها در کشور زبانزد بود. به گونه‌ای که در موضوع مترو ۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و دیگر بخش‌ها نیز شاهد تغییرات شگرفی بودیم که حوزه هوشمند سازی یکی از این بخش‌ها است.

کد خبر 696194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.