سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی ارتقا می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارتقای سطح کیفی خدمات زیربنایی و آموزشی درساختمان آموزشی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان مرکزی هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا امانی امروز یکشنبه بیست و سوم مهرماه در نخستین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان شهر اراک که به منظور بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت، درمان و پروژه‌های فعال و افتتاح شده در سطح استان مرکزی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح‌های فعال بسیاری در سطح استان دارد که از این تعداد بالغ بر ۴۵ طرح در یکسال اخیر در حوزه‌های مختلف بهداشتی-درمانی و اورژانس به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امسال هم در دهه مبارک فجر چند طرح بهداشتی و درمانی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به طرح‌های در حال ساخت این دانشگاه تصریح کرد: طرح بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی با ۱۱۰ تخت از جمله این طرح‌ها ست که در بحث جوانی جمعیت بسیار کمک کننده است.

وی افزود: افتتاح فاز سوم خیر ساز بیمارستان آیت الله خوانساری و ساختمان دیالیز خیر ساز اراک هم از دیگر طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

امانی ادامه داد: تمامی تعهدات دانشگاه نسبت به خیران، انجام شده و این مراکز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی، راه اندازی ساختمان جدید سه دانشکده توانبخشی، دندانپزشکی و بهداشت و همچنین خوابگاه ۲۴۰ نفره و خوابگاه متاهلی را از دیگر طرح‌های دانشگاه اعلام کرد و گفت: تا سال آینده هیچ خوابگاه استیجاری نخواهیم داشت و این امر مهمی در حوزه فرهنگی و دانشجویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه در صورتی که پیشگیری و بهداشت به درستی اجرا شود، نیاز به راه اندازی تعداد بالای طرح‌های درمانی نیست، خاطرنشان کرد: ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها، بار اصلی را از دوش مرکز استان بر می‌دارد و موجب تمرکز دانشگاه بر بخش‌های دیگر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک از محوری‌ترین دستگاه‌های اجرای است که با همه دستگاه‌ها تعامل دارد، افزود: ساخت انبار استراتژیک برای غذا و دارو، تعمیرگاه مرکزی آمبولانس و تهیه ۲۰ واحد استیجاری با تجهیزات کامل برای پزشکان که در ماندگاری و جذبشان کارآمد است از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان شهر اراک هم گفت: اقدامات و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، نمونه بارز یک اقدام جهادی است.

محمد عسگری اظهار کرد: در صدد هستیم در قالب ایجاد تفاهم نامه مشترک همکاری با حوزه بهداشت و درمان را افزایش داده و موارد درخواستی را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 696193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.