پارک سالمندان در ارومیه احداث شود

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه عدم وجود پارک سالمندان، این قشر را دچار مشکل می‌کند، گفت: شهرداری ارومیه مطالعات لازم را برای اجرا و احداث پارک سالمندان در یکی از نقاط شهر ارومیه انجام دهد.

عادل اعظم‌انهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سالمندان ذخایر باارزش فرهنگی هر جامعه هستند و با توجه به آغاز مرحله حساس پیری در دوران زندگی خود دارای ویژگی‌های خاص جسمانی، روانی و اجتماعی هستند که شیوه زندگی آنان را دچار تغییرات اساسی می‌کند.

وی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و رفاه شهروندی یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری است که نه تنها برای جوانان بلکه برای سالمندان نیز باید اجرایی شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پارک‌های شهری به عنوان فضاهایی که اکثر افراد سالمند اوقات فراغت خود در طول روز را در آنها سپری می‌کنند، نقش مهمی در ارتقا سلامت روانی و جسمانی سالمندان دارند.

اعظم‌انهر با اشاره به اینکه عدم وجود پارک سالمندان، این قشر را دچار مشکل می‌کند، ادامه داد: شهرداری ارومیه مطالعات لازم را برای اجرا و ساخت پارک سالمندان در یکی از نقاط شهر ارومیه انجام دهد.

وی با انتقاد به کمبود و گاهاً بسته بودن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر یادآور شد: متأسفانه کمبود و گاهاً بسته بودن سرویس‌های بهداشتی موجب نارضایتی شهروندان شده است.

اعظم‌انهر تصریح کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی در نقاط شهری علی‌الخصوص ورودی‌های شهر، مکان‌های پرتردد و هسته مرکزی شهر یک امر ضروری و مهم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: نگاه شهری و مدیریت شهری در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و … باید نگاه مسجد محوری باشد.

اعظم انهر در ادامه گفت: امروز تفکیک زباله از مبدا یکی از خواسته‌های مدیریت شهری است که با توجه به شناسایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید به فکر بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات در این بخش نیز باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی افزود: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی هم در بخش اقتصاد شهری و هم کاهش ترافیک شهری می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و شهرداری جهت ایجاد آنها اقدام به برنامه‌ریزی کند.

اعظم‌انهر ضمن تشکر از اقدامات خوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در رنگ‌آمیزی جداول و دیوارهای شهری گفت: موضوع زیباسازی، رنگ‌آمیزی و توجه به مقوله منظر شهری باید متناسب با بافت منطقه و تخصصی انجام گیرد و امید است شهرداری نسبت به اجرا در مناطق نیز اقدام کند.

کد خبر 696191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    ایده خیلی خوبی است روزگاری در خیابان حافظ باغ کودک بود الان همان کودکان قدیمی شدند سالمندان امروزی ! دوباره ازمحل استفاده میکنند.