کلاهبردار رسید ساز جعلی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوان ۳۵ ساله که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی مبلغ ۲ میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، امیرحسین سلیمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی ۵۲ ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش لپ‌تاپ در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۸۰ میلیون ریال، فردی با من تماس و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالای درج شده در سایت آگهی محور به درب منزل شکات مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنها بوده کالا را تحویل و محل را ترک می‌کرده است..

رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضائی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سلیمانی با بیان اینکه تا کنون ۷ شاکی به این پلیس مراجعه کرده است، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری با ارائه سیم کارت‌هایی با هویت جعلی اعتراف کرد.

کد خبر 696183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.