بورس امروز؛ تلاش برای حفظ ۲ میلیون واحد

بورس امروز به کمک مثبت کردن برخی از نمادها مانند «فولاد»، «پارسان»، «شستا»، «فارس» و «کچاد» رشد ۴۹۶ واحدی داشت، زیرا کلیت بازار منفی بود و شاخص هم وزن نیز با افت یک هزار و ۲۷۱ واحدی به محدوده ۶۷۸ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز با رشد ۴۹۶ واحدی در همان سطح دو میلیون باقی ماند، در روز گذشته استرس از دست رفتن سطح دو میلیون وجود داشت که در روز جاری با ممنوع کردن فروش بازارگردان ها و برخی از اقدامات حمایتی این سطح حفظ شد، اما رشد ۴۹۶ واحدی به کمک مثبت کردن برخی از نمادها مانند «فولاد»، «پارسان»، «شستا»، «فارس» و «کچاد» بود زیرا کلیت بازار منفی بود و شاخص هم وزن نیز با افت یک هزار و ۲۷۱ واحدی به محدوده ۶۷۸ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات این بازار برابر با شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس ۱۷۸ نماد مثبت و ۲۳۳ نماد روند منفی داشتند، در بازار فرابورس نیز ۱۵۴ نماد مثبت و ۱۶۹ نماد منفی بودند.

در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۵۱ واحدی این شاخص بودیم و ارزش معاملات این بازار برابر با پنج هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بود، از این نه هزار میلیارد ارزش معاملات در مجموع سه هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد در بازار سهام و ارزش معاملات بازار فرابورس نیز در سطح دو میلیارد ۸۲۹ میلیون برگه سهم بوده است.

در بازار فرابورس نمادهای «اریا»، «غصینو»، «فزر»، «انتخاب»، «گلدیرا» بیشترین تأثیر منفی را داشتند و دو نماد «خاور» و «ودی» بیشترین تأثیر مثبت را، امروز هم روند بازار بورس وضعیت خوبی را سپری نکرد، بسیاری از فعالین بازار سرمایه به شدت از وضعیت بازار ناراضی هستند، پس از گذشت چندین سال وضعیت بازار بهبودی نیافته است.

در بازار امروز صندوق‌های قابل معامله مانند «اهرم»، «اگاس»، «شتاب»، «داریوش»، «توان» در محدوده تعادلی بودند، امروز در گروه ساختمانی‌ها نمادهای «ثپردیس» و «ثفارس» تحرکاتی را تجربه کردند، در گروه سرمایه گذاری ها «ومشان» رشد سه درصدی، در گروه لیزینگ ها «ولملت»، در گروه فلزات اساسی با اینکه خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی «ذوب آهن» آمده است نماد این شرکت در روز جاری افت دو درصدی داشت، در گروه سیمانی‌ها «سیمان اصفهان» نیز با افت ۵.۵ درصدی همراه بود، نماد فولاد مبارکه تا دقایق پایانی متعادل بود در انتهای بازار نیز رشد دو درصدی را به ثبت رساند.

خریداران الگوریتمی در برابر تماشاگران حقوقی

همگام با انتشار آمار و داده‌های هفتگی توسط مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان، که شفافیت اطلاعاتی سمت معاملات را بسیار ارتقا داده، امروز آمار معاملات مربوط به الگوریتم‌ها نیز منتشر شد که این انتشار اطلاعات و کمک به شفافیت بازار که در دوره‌ی مدیریت اخیر با جدید دنبال می‌شود، جای قدردانی دارد.

و اما نکته جالب بررسی نمودار فوق، افزایش تراز خرید (خالص خرید) در روزهای منفی بازار توسط معامله گران الگوریتمی بوده و این موضوع در قیاس با آنچه پیش از این فکر می‌کردیم متفاوت است و سربلندی الگوریتمی ها در برابر انفعال حقوقی‌های خسته.

بورس امروز؛ تلاش برای حفظ ۲ میلیون واحد

قطعاً" انتشار داده‌های این چنینی توسط مدیران سازمان، به شفافیت بیشتر بازار کمک می‌کند و مسئله مهم‌تر اینکه، آنچه امروز بازار سرمایه را به این حال و روز انداخته است سیاست‌گذاری‌هایی بوده که از بیرون بازار و ازجمله با قیمت گذاری دستوری و نرخ‌گذاری‌های غیر اصولی خوراک و … منجر به گریز سرمایه گذاران و افت بازار شده است.

معافیت مالیات بر ارزش افزوده خدمات ارزآور به کشور

سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده خدماتی که ارز وارد کشور می‌کنند، بخشنامه‌ای صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است: «نظر به ابهامات مطرح شده در مورد مالیات بر ارزش افزوده خدمات، مقرر می‌گردد: فروشندگان خدمت در ایران نسبت به کلیه خدماتی که در فهرست معافیت‌های ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ و سایر احکام قانونی ذکر نشده است مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود.

بنابراین چنانچه ارائه خدمات داخلی یا خارجی منجر به ورود ارز به کشور شود به عنوان صادرات معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است و مالیات و عوارض نهاده‌های آن مسترد می‌گردد.»

تغییرات بازار

بورس امروز؛ تلاش برای حفظ ۲ میلیون واحد

نقشه بازار

بورس امروز؛ تلاش برای حفظ ۲ میلیون واحد

کد خبر 696174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.