نسخه عربی «نخل و نارنج» در لبنان رونمایی می‌شود

نسخه عربی «نخل و نارنج» اثر وحید یامین‌پور همین هفته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، نسخه عربی «نخل و نارنج» اثر وحید یامین‌پور در لبنان رونمایی می‌شود.

«شیخ مرتضی انصاری شوشتری» معروف به «شیخ انصاری» و ملقب به «شیخ اعظم» و «خاتم‌الفقها و المجتهدین»، از پرآوازه‌ترین و نامورترین فقیهان شیعه و مراجع تقلید و یکی از محقق‌ترین چهره‌های علمی و فقهی در قرن سیزدهم قمری و در دوران سلطنت قاجاری‌ها بود که بعد از صاحب جواهر، مرجعیت عامه یافت.

اثرگذاری «شیخ مرتضی انصاری» بر جریان فقه شیعه مشهور است و تلاش مثال‌زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را تقویت کردند و بعدها شاگردان آن‌ها دنیا را تکان دادند بر همه مشخص است. شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزه‌های سیاسی تاریخ‌سازی در خاورمیانه شدند؛ اشخاصی چون میرزا محمدحسن شیرازی که عهده‌دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند. پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش‌های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب ۱۰۰ ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند.

مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبرا را بنا کردند.

وحید یامین پور در اولین رمان خوب به سراغ چنین شخصیتی رفته و داستان زندگی او را در قالبی داستانی نگاشته است به طوری که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده است و سالیانه چندین تجدید چاپ می‌خورد و جز پرفروش‌ترین آثار «انتشارات کتاب جمکران» شده است و ۸۵ هزارمین نسخه چاپی را هم رد کرده است.

به تازگی این اثر پرفروش به عربی ترجمه شده و با عنوان «النخل و النارنج» توسط «نشر دارالحضاره الاسلامیه» که ناشرین به نام لبنانی هست به‌زودی منتشر خواهد شد.

قرار است از نسخه عربی این کتاب همین هفته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان رونمایی شود.

منبع: فارس

کد خبر 696168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.