۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
ریزش سنگین سود خالص «غدانه»

شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان با نماد «غدانه» از پیشتازان ریزش قیمتی پس از اردیبهشت‌ماه است که ریزش نزدیک به ۵۰ درصد را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان با نماد «غدانه» با قیمت سهام ۵۸۸ تومانی، ارزش بازار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با دو میلیارد برگه سهم پذیرفته شده در بازار دوم فرابورس است، این شرکت از پیشتازان ریزش قیمتی پساز اردیبهشت‌ماه است که ریزش نزدیک به ۵۰ درصد را به ثبت رسانده است.

ریزش سنگین سود خالص «غدانه»افت ۴۴ درصدی سهام این شرکت در طی ۱۶۱ روز کاری، هم نشان ریزش شدید ناشی از تصمیمات ناگهانی اردیبهشت‌ماه است و نشان از رکود شدیدی که این ریزش این مقدار زمان برده است و همچنان بازار نتوانسته است قیمت سهام این شرکت را به سمت بالا حرکت دهد.

این شرکت در گزارش ۹ ماهه منتشر شده منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱، به درآمد عملیاتی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۹ درصدی را به ثبت رسانده است، هزینه‌های عملیاتی شرکت نیز با رشد قابل توجه ۹۵ درصدی همراه بوده است و همین افزایش سرعت هزینه‌های شرکت منجر شده است که سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته باشد و برابر با ۱۰۹ میلیارد تومان شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افت ۹۴ درصدی داشته است.

سایر هزینه‌های شرکت نیز برابر با پنج میلیارد تومان بوده است که رشد ۲۴ درصدی داشته است، سود عملیاتی مجدد کاهش داشته و به ۹۳ میلیارد تومان رسیده است، هزینه‌های مالی شرکت برابر با ۲۲ میلیارد تومان، درآمد غیرعملیاتی هفت میلیارد تومان و سود شرکت قبل از پرداخت مالیات به ۷۸ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۴ درصدی داشته است.

هزینه مالیات بر درآمد شرکت برابر با ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده، سود خالص به ۶۸ میلیارد رسیده است که افت ۳۹ درصدی داشته و سود به ازای هر برگه سهم برابر با ۴۰۶ ریال بوده است.

پی بر ای شرکت برابر با ۱۰ واحد است و این گزارش جدید شرکت هم شامل افت سود خالص شرکت بوده است، بر اساس بررسی صورت‌های مالی شرکت این افت درآمدی شرکت شاید علت ریزش قیمت سهام در این روزهای شرکت باشد.

کد خبر 696155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.