پوشش فعالیت‌های سوادآموزی برای بیش از ۱۰ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در کرمانشاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر در استان، چهار هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، سه هزار و ۳۰۰ نفر در دوره انتقال و دو هزار و ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم باید تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسر کرمی امروز یکشنبه _بیست‌وسوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند کلاس‌گذاری حجم ابلاغی نهضت سوادآموزی در استان کرمانشاه در راستای اجرایی کردن پروژه مهر آغاز شده است، اظهار کرد: تعداد این حجم در هر سال تحصیلی از سوی معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش کشور به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به سه دوره سوادآموزی افزود: از مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر حجم ابلاغ شده به این معاونت در استان چهار هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، سه هزار و ۳۰۰ نفر دوره انتقال و دو هزار و ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم باید تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس این معاونت با تشکیل نشستی نسبت به توزیع حجم ابلاغی بر اساس شرایط نواحی و مناطق اقدام و بر اساس برنامه عملیاتی نهضت سوادآموزی در استان این حجم‌ها برش خورده و در اختیار شهرستان‌های استان کرمانشاه قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه حجم ابلاغی به شهرستان‌ها از طریق شورای پشتیبانی در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: بنابر مصوبه ستاد امتحانات نهضت سوادآموزی نواحی و مناطق موظف به تشکیل ستاد امتحانات و تحت پوشش بردن حجم ابلاغی خواهند بود.

وی تصریح کرد: قالب دستورالعمل مذکور و همه شرایط و ضوابط از جمله نحوه ثبت‌نام، تشکیل کلاس توسط آموزش‌دهندگان، بررسی و تأیید کلاس‌ها، حد نصاب امتیازات کلاس تلفیقی، تعداد سوادآموزان هر کلاس، ضوابط و شرایط به‌کارگیری نیروی انسانی، انعقاد قرارداد با مؤسسات واجد شرایط و موضوع توانمندسازی نیروی انسانی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

کرمی تاکید کرد: از شورای پشتیبانی هر شهرستان انتظار می‌رود برابر مفاد دستورالعمل شهرستان‌ها و مناطق نسبت به پیگیری دقیق برنامه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 696153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.