۴۳ پروژه آموزشی در استان قم تکمیل می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از برگزاری مراسم افتتاح پنج مدرسه طی ۵۰ روز اخیر در استان خبر داد و بر تداوم تکمیل ۴۳ پروژه آموزشی در قم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا اجتهادی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اتحاد همدلی مسئولان استان برای جبران کمبودهای فضای آموزشی استان اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های آموزشی و پرورشی در دست اقدام در استان، مربوط به مناطق کمتربرخوردار است.

وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های قبلی در استان قم و اضافه شدن تعداد دانش‌آموزان در هر سال تحصیلی، ضرورت نگاه ویژه به قم در عرصه مدرسه سازی و نوسازی مدارس را طلب می‌کند، افزود: تمام تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان قم این است که عقب‌ماندگی‌های فعلی در عرصه فضای آموزشی بیشتر نشود تا با حمایت ویژه و همدلی مسئولان استانی و ملی بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز گام به گام جبران کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بر تکمیل اجرای ۴۳ پروژه آموزشی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: تلاش همه فعالان این عرصه در استان به‌ویژه خیرین عالی‌قدر مدرسه‌ساز در قم به شکل مضاعف ادامه خواهد داشت تا ان‌شاءالله وضعیت استان در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به جایگاهی در شأن دیار کریمه اهل بیت (س) برسد.

اجتهادی با بیان اینکه در ۵۰ روز اخیر، مراسم افتتاح پنج مدرسه با ظرفیت ۵۷ کلاس درس در استان قم برگزار شده است، تاکید کرد: مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س) در منطقه پردیسان قم، مدرسه خیّری ۱۲ کلاسه حاج علی تفرش‌نیا در منطقه انسجام و مدرسه خیّری امام رضا (ع) در منطقه پردیسان از جمله این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: پروژه دیگری که افتتاحیه آن در ۵۰ روز اخیر برپا شد، دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه حضرت امام هادی (ع) بود که با مشارکت توأمان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل نوسازی مدارس استان در یکی از مناطق هدف محرومیت‌زدایی شهر قم یعنی شهرک فاطمیه ساخته شد و تقدیم دانش‌آموزان این منطقه حاشیه‌نشین به‌ویژه دانش‌آموزان اتباع شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان به افتتاحیه اخیر دبستان خیّری دخترانه هدایتی در روستای قلعه چم قم پرداخت و ادامه داد: این مدرسه شش کلاس درس دارد و همچون مدارس دیگر از فضاهای جنبی، اداری و نمازخانه برخوردار است.

اجتهادی با تقدیر از زحمات همه فعالان عرصه مدرسه‌سازی به‌ویژه خیّرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان قم در هفته دولت امسال، همچنین سال گذشته، مفتخر به دریافت عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در جشنواره شهید رجایی (ره) شد که به‌طور قطع دریافت این عنوان، حاصل تلاش همه همکاران من در این اداره کل و البته حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و دیگر دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است.

کد خبر 696151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.