ارتقای سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در یزد / جلوگیری از عضویت افراد در شرکت‌های صوری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: با باز طراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، از عضویت افراد در شرکت‌های صوری و ثبت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد مهدی اقبال با اشاره به بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها اظهار کرد: این سامانه از عضویت افراد در شرکت‌های صوری و ثبت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی گفت: این سامانه از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرده ولی از دی ما سال گذشته، بازطراحی‌های لازم در آن صورت گرفته و تغییرات خوبی در راستای جلوگیری از ثبت شرکت‌های صوری انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد: تسهیل در تأسیس شرکت یا مؤسسه از مهم‌ترین موارد رفع موانع تولید در کشور است که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

اقبال با اشاره به اجرای آزمایشی چند طرح کاربردی تحول‌آفرین و رونمایی از آن تا پایان سال‌جاری اضافه کرد: حذف آگهی روزنامه کثیرالانتشار، طرح پرداخت الکترونیک و امضای الکترونیکی، راه‌اندازی مرکز پاسخگویی آنلاین در حوزه ثبت اسناد و طرح حذف فیزیکی دفاتر پلمب از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به ثبت ۴۰ هزار و ۱۰۰ شرکت و مؤسسه غیرتجاری در این استان گفت: یزد به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز کشور در اسکن و آرشیو پرونده شرکت‌ها بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد افزود: سامانه جامع ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir امکانات متعددی را در رابطه با شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری از جمله تأسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه، پلمب دفاتر قانونی، ثبت‌نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر برای کاربران فراهم کرده است.

کد خبر 696146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.