اجرای ۲ طرح بزرگ برای رفع مشکل آب شرب بجنورد

استاندار خراسان شمالی با اشاره به قطعی آب بعضی محلات بجنورد به علت ورود گل‌ولای به سد شیرین‌دره گفت: دو طرح بزرگ برای تامین پایدار آب شرب بجنورد در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در بازدید از تصفیه‌خانه سد شیرین‌دره بجنورد اظهار کرد: فیلتراسیون اولیه آب در خروجی سد پس از انجام کارشناسی باید انجام شود.

وی افزود: کاهش سطح آب مخزن سد و ورود آب گل آلود و سیلاب‌های اخیر به سد موجب اخلال در تأمین آب شرب بجنورد شده است که برای رفع آن علاوه بر حل مشکل برداشت آب از سد شیرین‌دره، برای تأمین پایدار آب شرب بجنورد و استان، در آینده، دو طرح بزرگ در حال اجرا است.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های تأمین آب بجنورد در آینده اتمام پروژه‌های در حال اجرای انتقال آب باکیفیت سفره‌های کارستی پلنگ‌دره و کلاته‌نقی به بجنورد است که می‌تواند تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب بجنورد را تأمین کند.

وی ادامه داد: اصرار ما برای اجرای سریع‌تر انتقال آب سرانی به داخل استان و تأمین آب شرب بجنورد از این طریق است.

حسین‌نژاد تاکید کرد: شهر بجنورد در هر ثانیه ۹۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که حدود نیمی از آن از سد شیرین‌دره و پس از پمپاژ به ارتفاع ۷۵۰ متری و تصفیه در تصفیه‌خانه امین‌الله تأمین می‌شود.

به گزارش ایمنا، انتقال آب سرانی به ۴ شهرستان استان از مهم‌ترین پروژه‌های آبی استان است که در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور مصوب شد و مجوز ماده ۲۳ برنامه و بودجه را نیز اخذ کرده و آماده اجرا است.

کد خبر 696096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.