بورس امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

بازار امروز را با روند مثبت آغاز کرده است و دلایل کافی برای رشد دارد، به نظر می‌رسد امروز سطح بالای دو میلیون واحد تثبیت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماد اهرم تا ساعت ۱۲:۳۰ روز گذشته که بازار بورس بسته شد افت دو تا سه درصد افت داشت و تا پایان ساعت سه که صندوق‌های قابل معامله، مورد داد و ستد قرار می‌گیرد افت ۴.۷ درصدی را تجربه کرده است، مدت زیادی است که نماد اهرم مبنایی برای پیش‌بینی و ارزیابی بازار فردا قرار گرفته است، افت بیشتر آن پس از تایم کاری بازار به معنای این است که انتظارات برای افت قیمتی آتی وجود خواهد داشت.

کاهش نرخ دلار در بازار آزاد تهران با توجه به کاسته شدن ریسک‌های سیاسی می‌تواند از جمله دلایل ریزش بورس در روز جاری باشد، دلار در روز گذشته به زیر ۵۱ هزار تومان نیز رسید و برآورد می‌شود مجدد به سطح ۵۰ هزار تومان بازگردد.

امروز در دقایق ابتدایی بازار باید نگاهی به رفتار حرکتی قیمت سهام شرکت‌های شاخص‌ساز داشت، در صورتی که فشار فروش در این نمادها زیاد باشد احتمال افت قیمتی و از دست دادن سطح دو میلیون واحد برای بازار وجود خواهد داشت.

حفظ یا از دست دادن سطح دو میلیون واحد برای معامله گران از اهمیت زیادی برخوردار است، به نظر می‌رسد هفته پایانی مهرماه کم‌رمق خواهد بود و انتظار کاهش حجم و ارزش معاملات را نیز خواهیم داشت تا زمانی که گزارش‌های شش ماهه حسابرسی بیشتر شرکت‌ها منتشر شود تا معامله‌گران بتوانند در بازار جابه‌جا شوند.

رشد ۸۰۰ واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ با رشد ۸۵۳ واحدی، به ۲,۰۰۲,۳۱۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۱۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۷۲.۲۸۹ میلیون سهم بود که طی ۴۵,۲۱۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۵۳۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۰,۱۹۰,۸۲۹ میلیارد ریال شد.

نمادهای «شستا»، «پارسان» و «بسویج» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

کد خبر 696001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.