ایجاد ۳ محله جدید در منطقه ۵ شهر قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از کسب مجوزهای تغییر کاربری‌های لازم از کمیسیون ماده ۵ برای ایجاد سه محله جدید در این منطقه خبر داد.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار تغییر کاربری از کمیسیون ماده ۵ دریافت شده است که در سه بخش دنبال می‌شود، اظهار کرد: یکی از آن‌ها پروژه اراضی مثلث قم است که جلسات متعددی در این خصوص داشته‌ایم و چهار محله از پنج محله بررسی شده است، دو محله دیگر نیز هرکدام به وسعت ۳۰ هکتار پیش‌بینی شده است که امور فنی آن در حال اجرا بوده و در کمیسیون ماده ۵ کاربری آن تصویب شده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی تصویب کرده است که برای هر شش دانگ پلاک ثبتی در خصوص تغییر کاربری باید همه خدمات مورد نیاز لحاظ شود و همین مسئله کار را دشوار کرده است، افزود: وجود انهار و موانع طبیعی، مرز پلاک‌ها، تداخل‌ها و اسناد مشاع بر دشواری کار در این زمینه افزوده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه باید همه شرایط لحاظ شود که نقشه‌های پیش‌بینی شده قابلیت اجرا داشته باشد، خاطرنشان کرد: نقشه‌ها قابل اجرا طراحی می‌شود تا به تصویب برسد و ابلاغ شود و منابع درآمدی خوبی برای منطقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه منطقه پنج از نظر درآمد نقدی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۱۳ میلیارد رسید و متوسط این درآمد در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ میلیارد رسیده است و این نشان‌دهنده وضعیت خوب درآمدی منطقه است و به‌تبع این درآمد بودجه خود را نیز افزایش دادیم.

رحیمی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های توسعه، تعریف پروژه‌ها، اجرا و تکمیل آن‌ها طبق برنامه زمان‌بندی بوده و این شرایط در منطقه پنج لحاظ شده است.

کد خبر 695997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.