وزارت راه و شهرسازی پاسخگوی کمبود ناوگان حمل‌ونقل بین شهری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقرر شد مکاتبه‌ای با امضای مشترک نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای رئیس‌جمهور با رونوشت به وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نوشته شود، البته این وزارتخانه خود باید پاسخگوی کمبود ناوگان حمل‌ونقل بین شهری در تردد هوایی، زمینی و ریلی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی اظهار کرد: روز جهانی نابینایان (عصای سفید) را گرامی می‌داریم؛ سال گذشته تعدادی از نابینایان، سمن‌های متولی امور نابینایان و کم‌بینایان و همکاران نابینا شهرداری به صحن شورا دعوت شدند، اما امسال برنامه‌ریزی انجام شده تا اعضای شورای اسلامی شهر خدمت آن‌ها برسند و رسیدگی ویژه به امور آن‌ها داشته باشیم.

وی با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین افزود: از نیمه مهرماه امسال تاکنون شاهد جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین بودیم، به‌طوری که مردم غزه در محاصره هستند، اما شاهد سکوت و همراهی استکبار جهانی هستیم و ذره‌ای انسانیت و رعایت حقوق بشر در این موضوع دیده نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم جهان اسلام و دولت‌های اسلامی دست به دست هم دهند، همان‌گونه که دولت ما و وزیر امور خارجه ما که چند روز است در منطقه هستند، به کمک مردم فلسطین بیایند تا این ظلم آشکار خاتمه داده شود.

نورصالحی با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که چهاردهم مهرماه برگزار شد، گفت: این جلسه با موضوع کمبود ناوگان حمل‌ونقل بین اصفهان و دیگر نقاط کشور همچون تهران، مشهد، شیراز و سایر نقاط کشور (تردد هوایی، زمینی و ریلی) برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های شیوع کرونا با افت شاید میزان مسافر روبه‌رو بودیم، تردد مردم به دلیل محدودیت‌ها کاهش یافت تا اینکه از سال ۱۴۰۱ مسافرت‌ها و تردیدها اوج گرفت، اما تاکنون شاهد هستیم مردم برای تردد و پیدا کردن بلیت سفر به شهرهای مختلف مشکل دارند و در بعضی مسیرها یا پروازی نیست یا محدود است.

نورصالحی با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل و کمبود وسایل نقلیه عمومی برای تردد بین شهری اظهار کرد: در بعضی خطوط بازار سیاه وجوه دارد و شهروندان باید با مبلغی چند برابر بلیت خریداری کنند که علت مختلفی از جمله کاهش ناوگان دارد.

وی افزود: بی‌توجهی به این موضوع موجب شده است که هزینه تمام شده در قیمت‌گذاری‌ها، برای ناوگان زمینی و هوایی مقرون به صرفه نباشد.

زمانی از پایانه کاوه هر ۵ دقیقه برای سفر به تهران و برخی شهرها وسیله نقلیه موجود بود، اما هم‌اکنون در وسط هفته و ایام غیراوج سفر با نبود ناوگان مواجه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس آمار در شش ماه اول سال ۱۳۹۸، ۶۲۱۵ پرواز به مشهد، تهران، شیراز و اهواز وجود داشته است، امسال با ۶۰ درصد کاهش به ۲۷۰۱ پرواز رسیده است.

وی ادامه داد: مقصر اصلی در کمبود وسایل نقلیه عمومی برای تردد بین شهری وزارت راه و شهرسازی است و نیاز مردم به دلایل مختلف تأمین نشده است، در حالی که با افزایش تقاضای سفر از سوی شهروندان روبه‌رو هستیم، این امر مشکل را دوچندان می‌کند و وزارت راه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نورصالحی با اشاره به آمار چند ساله تردد اتوبوس بین اصفهان و مشهد، شیراز، تهران، اهواز و یزد تصریح کرد: سال ۱۳۹۵، ۱۱۶ هزار سرویس، سال ۹۶، ۱۱۶ هزار، سال ۹۷، ۱۱۹ هزار، سال ۹۸، ۱۰۳ هزار، سال ۹۹، ۶۵ هزار سرویس، سال ۱۴۰۰، ۷۷ هزار و ۱۴۰۱ ۸۴ هزار سرویس تردد داشته‌اند.

وی گفت: امسال نیز اوج کاهش ناوگان را شاهد هستیم، به‌طوری که در نیمه نخست امسال ۴۰ هزار سرویس انجام شده است که با توجه به آمار مسافرت در نوروز و تابستان در نیمه اول سال احتمالاً در پایان سال آمار حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار سرویس ثبت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: زمانی از پایانه کاوه هر پنج دقیقه برای سفر به تهران و برخی شهرها وسیله نقلیه موجود بود، اما هم‌اکنون در وسط هفته و ایام غیراوج سفر با نبود ناوگان مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: مقرر شد مکاتبه‌ای با امضای مشترک نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای رئیس‌جمهور با رونوشت به وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نوشته شود، البته این وزارتخانه خود باید پاسخگوی کمبود ناوگان حمل‌ونقل بین شهری در تردد هوایی، زمینی و ریلی باشد.

نورصالحی گفت: پیگیر هستیم تا این مسئله بررسی و مشکل مردم اصفهان در این زمینه که به سایر مشکلات اضافه شده است، رفع شود، زیرا مردم کمبود این ناوگان را با هزینه‌های بالا به‌صورت شخصی پرداخت می‌کنند.

کد خبر 695986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    میشه درمورد سرمایه داری صحبت کنید