اصپاک از امروز به‌طور رسمی فعال می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: حدود یک ماه است که سامانه اصپاک به‌صورت آزمایشی فعال شده است و از امروز (یکشنبه) فعالیت خود را به‌طور رسمی در سطح شهر آغاز می‌کند.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه اصپاک به نشانی https://isfpak.com که تاکنون دوره آزمایشی خود را طی می‌کرد، به شهروندان برای تفکیک بهتر پسماندها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه از طریق اصپاک در حال حاضر فقط پسماندهای خشک از درِ منازل شهروندان تحویل گرفته می‌شود، افزود: در مرحله نخست هر بار با تحویل پسماند خشک، مقدار آن در سیستم ثبت می‌شود و زمانی که این عدد به میزان ۲۵ کیلوگرم رسید یا ۵۰ امتیاز در نرم‌افزار ثبت شد، شهروندان می‌توانند از بیمه آتش‌سوزی منازل به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ تومان استفاده کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: زمان حضور خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک در منازل را خود شهروندان از طریق سامانه اصپاک در نوبت‌های صبح یا بعدازظهر درخواست می‌کنند.

بقایی گفت: در آینده نزدیک طرح‌های بیمه‌ای دیگر و کیف پول به این سامانه اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند از کیف پول اصپاک برای بهره‌مندی از خدمات کلی در شهر استفاده کنند؛ نکته دیگر اینکه روزهای جمعه پوسته میوه‌ها نیز با ثبت درخواست در سامانه اصپاک تحویل گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود یک ماه است که سامانه اصپاک به‌صورت آزمایشی فعال شده است و از امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ فعالیت خود را به‌طور رسمی در سطح شهر آغاز می‌کند که امیدوارم شهروندان مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا در بازیافت مواد همچنان پیشگام باشیم و آینده خوبی را برای شهر رقم بزنیم.

کد خبر 695944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.