اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای بیش از ۵ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در کرمانشاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای پنج هزار و ۴۹۶ بی‌سواد و کم‌سواد در این استان طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، یاسر کرمی شنبه، بیست‌ودوم مهرماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر آموزش و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه به‌ویژه قشر محروم اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی در کنار سوادآموزی به جامعه هدف به عنوان وظیفه ذاتی خود، اهدافی از جمله آموزش و ترویج مباحثی همچون عقیدتی، مذهبی و فرهنگی را دنبال می‌کند.

وی افزود: در این راستا طی سال‌های اخیر طرح «نماز کلید بهشت» با هدف تعمیق و تقویت فرهنگ نماز برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه اجرایی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: این طرح برای پنج هزار و ۴۹۶ بی‌سواد و کم‌سواد در این استان طی سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود که طی آن جامعه هدف در کلاس‌های سوادآموزی با قرائت صحیح نماز و احکام نماز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به طرح «خواندن با خانواده» افزود: این طرح به عنوان فعالیت مکمل برای ۲ هزار و ۴۷۶ نفر از جامعه هدف سوادآموزی استان کرمانشاه طی سال تحصیلی جاری با محوریت خانواده اجرا می‌شود.

کرمی هدف از اجرای طرح خواندن با خانواده را تقویت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌های سوادآموزان، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی و انسجام و نزدیکی بیشتر اعضای خانواده اعلام کرد.

وی گفت: همچنین ۲۰۰ نفر از سوادآموزان استان کرمانشاه تحت آموزش کار با رایانه به عنوان یکی از برنامه‌های مکمل سوادآموزی قرار می‌گیرند.

کد خبر 695912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.