اجرای طرح غربال‌گری بینایی برای ۶ هزار نفر در استان کردستان

معاون توانبخشی بهزیستی استان کردستان گفت: امسال طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری بینایی برای شش هزار نفر در سطح استان اجرا شده و ۷۷۰ مورد وسایل توانبخشی میان نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان توزیع شده است.

فرزانه بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چهار هزار و ۸۱۸ نفر در استان کردستان با معلولیت نابینایی و کم‌بینایی زندگی می‌کنند که از این تعداد هزار و ۸۴۶ نفر زن و دو هزار و ۹۷۲ نفر مرد هستند.

وی با عنوان اینکه نیمی از جمعیت نابینای استان در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: از کل جمعیت نابینا و کم‌بینای استان به تفکیک هزار و ۵۹۸ نفر دارای نابینایی خفیف، هزار و ۲۶۷ نفر نابینایی متوسط، هزار و ۷۴۱ نفر نابینایی شدید و ۲۱۲ نفر دارای نابینایی بسیار شدید هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۳۳۶ دانش‌آموز و ۵۰ دانشجو نابینا و کم‌بینا در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۴۸ نفر از نابینایان و کم‌بینایان استان در مشاغل دولتی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۱۷۰ نفر از نابینایان استان نیز در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، شغلی و تحصیلی موفق به افتخارآفرینی و کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

بهرامی اضافه کرد: امسال طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری بینایی برای شش هزار نفر در سطح استان اجرا شده و ۷۷۰ مورد وسایل توانبخشی میان نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان توزیع شده است.

کد خبر 695883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.