البرز ظرفیت رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری را دارد

استاندار البرز گفت: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های جدی رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین باید میزان اثرگذاری و عملکرد استان در این رابطه مورد سنجش قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، مجتبی عبداللهی، امروز_ شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به شعار سال که طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مهار تورم، رشد تولید نام گرفت، اظهار کرد: بر این اساس باید روند تحقق این هدف بزرگ در استان را رصد کنیم و در مدت باقی مانده سال برنامه‌ ریزی دقیقی برای این امر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های جدی رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین باید میزان اثرگذاری و عملکرد استان در این رابطه مورد سنجش قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: جایگاه و مسئولیت استان را در جهت توسعه صادرات و رشد اقتصادی کشور مورد ارزیابی قرار دهیم و تکالیف خود را با توجه به ظرفیت‌ها مشخص کنیم.

وی افزود: اکنون سهم استان البرز از صادرات کشور ۳۵۰ میلیون دلار است و درصدد هستیم این رقم را به میلیارد تومان برسانیم از این رو فعالان عرصه تجارت و تولید باید در این مسیر راهکارهای خود را ارائه دهند.

عبداللهی اضافه کرد: علیرغم هماهنگی‌هایی که شکل گرفت، در جهت گسترش روابط و استفاده از توان رایزنی سفارت‌های ایران در کشورهای همسایه و آسیای میانه اقدام مؤثری از سوی فعالان اقتصادی استان صورت نگرفته است.

وی گفت: حضور فعال تولیدکنندگان و تجار استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود مورد انتظار است.

استاندار البرز گفت: از صاحبان صنایع مستقر در استان این انتظار وجود دارد که بخشی از درآمدهای خود را به بانک‌های استان انتقال دهند تا منابع مالی بانک‌ها برای ارائه خدمات و تسهیلات افزایش یابد.

وی افزود: از فعالان اقتصادی استان انتظار می‌رود به مسئولیت‌های اجتماعی خود اشرافیت داشته و برای جبران کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها در سرانه‌های البرز، یاری‌رسان باشند.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد با تشکیل کارگروهی ویژه، مشکلات و موانع راه توسعه و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری مستقر در استان شناسایی شود.

وی افزود: درصدد هستیم استان البرز را از رتبه چهارم کشور در استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به رتبه دوم پس از تهران ارتقا دهیم.

استاندار البرز با اشاره به مصوبات این جلسه، گفت: تأمین آب مورد نیاز تولید و صنعت در شهرک صنعتی کوثر از طریق حفر چاه و انتقال آب تصفیه‌خانه ماهدشت به شهرک‌های صنعتی کوثر و امید در اشتهارد باید برنامه‌ریزی و محقق شود.

وی افزود: مدیران مربوطه در رابطه با تأمین سوخت و برق تعامل لازم را با صنایع داشته باشند.

عبداللهی گفت: پیشنهادات و نیازها در حوزه افزایش صادرات در بحث کلان مطرح شود که از طریق روابط ملی چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 695871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.