هزینه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال چقدر بود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان سوال شهروندان مبنی بر هزینه برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در صفحه شخصی‌اش نوشت: برخی افراد گلایه داشتند که چرا توسط مدیران جشنواره پاسخی به سوال از هزینه‌های سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داده نشده است. واقعیت نمی‌دانم!، ولی من برای احترام به سوال‌کنندگان لازم دیدم به این مطالبه به‌حق پاسخ دهم.

 دوره قبلی جشنواره در سال شروع این دوره مدیریت شهری یعنی ۱۴۰۰ و با برنامه‌ریزی همکاران سابق انجام و در جشنواره و برنامه‌های جانبی آن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد که سهم شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی هر کدام حدود پنج میلیارد تومان بود.

امسال در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری این عدد هفت میلیارد پیش‌بینی شده که البته قطعاً با دو تورم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت هزینه امسال باید چیزی حدود حداقل ۱۰ میلیارد تومان باشد.

 در برآوردهای ارائه شده توسط سازمان فرهنگی، حدود هشت میلیارد تومان برای برگزاری جشنواره و میزبانی از مهمانان و هفت میلیارد تومان نیز برای برنامه‌های جانبی که در محلات به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار و در حاشیه سالن اجلاس که انصافاً کار بزرگی بود، هزینه می‌شود؛ البته این اعداد برآورد است و باید دید در پایان، اعداد دقیق چه رقمی را نشان می‌دهد. مضاف بر اینکه با توجه به استقبال ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفری از رویدادهای جشنواره باید سرانه هزینه برای هر نفر را هم محاسبه کرد.

صالحی گفت: تاکید شخصی‌ام در شورا این بود که صرفه‌جویی سرلوحه کار باشد، به اندازه اصفهان از تهران هم آورده مالی داشته باشیم، اولویت هزینه‌کرد برنامه‌های جانبی برای بچه‌های اصفهان باشد و اینکه حتماً گزارش رسمی جشنواره نیز به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شد.

کد خبر 695865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.