شرکت‌ها و صنایع برای سرمایه‌گذاری در ساخت بیمارستان ورود کنند

استاندار کرمان با اشاره به آلودگی ناشی از صنایع، خواستار حمایت شرکت‌ها و صنایع برای سرمایه‌گذاری در احداث بیمارستان و سهام‌گذاری در آن شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز_ بیست‌ودوم مهرماه_ در جلسه شورای راهبری تحول اداری استان با اشاره به اینکه علوم پزشکی کرمان محل مراجعه گروه‌های زیادی از جنوب شرق کشور است و امکانات فعلی متناسب با این حجم مراجعات نیست، اظهار کرد: بار زیادی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و همین مسأله موجب گلایه از کمبود نیروی پرستاری می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروی انسانی و پزشکان متخصص بسیار خوب در دانشگاه‌ها، بر استفاده از این ظرفیت و مولدسازی تأکید کرد و افزود: گرفتاری اصلی دانشگاه علوم پزشکی کمبود بیمارستان است، ساختمان‌های بیمارستانی نیمه‌ساز زیادی در شهرستان‌ها داریم که با تکمیل آن‌ها بار بیمارستانی کرمان نیز کاهش می‌یابد.

استاندار کرمان با اشاره به آلودگی ناشی از صنایع، خواستار حمایت شرکت‌ها و صنایع برای سرمایه‌گذاری در احداث بیمارستان و سهام‌گذاری در آن شد و گفت: ساخت بیمارستان جدید ۷۵۰ تختخوابی شفا به تأخیر افتاده و باید به یک خواست عمومی تبدیل شود و همه همکاری کنند.

وی شهرک سلامت را امری ضروری برای استان دانست و تصریح کرد: در بعضی از حوزه‌ها مثل سلول‌های بنیادی، بیماران زیادی به استان مراجعه می‌کنند؛ لذا باید کمک شود کار شهرک سلامت پیگیری شود و با ساخت آن بسیاری از کمبودها را جبران کرد.

فداکار در ادامه به اهمیت پروازهای خارجی از استان تأکید کرد و خواستار راه‌اندازی پرواز به عمان شد.

کد خبر 695840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.