تشکیل کارگروه سیلاب شهری با هدف پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در بحران

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: کارگروه سیلاب شهری شهرداری در دو حوزه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای مباحث مختلف از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین خسروی امروز_شنبه بیست و دوم مهرماه_ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان و در ارائه گزارش کارگروه سیلاب شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: کارگروه سیلاب شهری شهرداری اصفهان طبق شرح خدمات ابلاغ شده قبلی در حوزه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای مباحث مختلف از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درون‌سازمانی بر انجام به موقع شرح خدمات مناطق چون اقدامات پیشگیری به موقع مانند لایروبی‌ها، احداث چاه و برطرف کردن نقاط آب‌گرفتگی از بارش‌های قبلی تاکید شد، افزود: تغییرات اقلیمی در شهر اصفهان موجب کاهش بارش برف و افزایش بارش‌های سیلابی در تمام فصول حتی تابستان با دبی زیاد در مدت زمان کوتاه شده است که این موضوع نیازمند تدابیر ویژه توسط تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اقداماتی که باید در حوزه برون‌سازمانی انجام شود، تصریح کرد: اقدامات از طریق ارگان‌هایی، مانند ارتش، قسمت‌های خارج از شهرداری و اراضی بالادست که منجر به سیلاب می‌شود، انجام و از طریق مدیریت بحران استان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق یک نفر مسئول کارگروه سیلاب یا مدیریت منطقه است، خاطرنشان کرد: این کارگروه در مناطق مکلف است به‌صورت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی وظایف خود را انجام دهد.

خسروی با بیان اینکه مراحل چهارگانه مدیریت سیلاب، کارگروه سیلاب‌های شهری، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرداری اصفهان، مطابق با چارچوب ملی در شهرداری اصفهان تشکیل شده گفت: در این جلسه بر ابلاغ مجدد دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه و آمادگی کامل مناطق برای مقابله با بحران لحظه تاکید شد.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامات کارگروه طی سال قبل و سال جاری در بخش برون‌سازمانی، انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مدیریت بحران استان، شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای، هلال‌احمر، فرمانداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین چالش شهر اصفهان در مناطق پنج، شش و ۱۳ دامنه ارتفاعات و احتمال افزایش شدت جریان رواناب و لزوم مدیریت آن در منشأ است، ادامه داد: در این رابطه نیز توسط کارگروه پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

کد خبر 695838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.