آتش‌نشانی فومن نیازمند تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی است

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: این واحد به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان نیازمند تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی است.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با ۲۲ نیروی انسانی، سه خودرو اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و دو تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات واحد آتش‌نشانی فومن ازجمله خودروهای اطفای حریق، دستگاه تنفسی، کلاه، دستکش باید به‌روزرسانی شود، افزود: امکانات مناسب آتش‌نشانی موجب افزایش روحیه آتش‌نشانان در انجام عملیات‌ها و بالارفتن کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شود.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با بیان اینکه داشتن تجهیزات و امکانات مناسب یکی از دغدغه‌های آتش‌نشان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این واحد نیازمند امکاناتی همچون خودرو پیشرو، خودرو فوماتیک، نردبان هیدرولیکی، دستگاه تنفسی و شلنگ و سایر تجهیزات آتش‌نشانی است..

خوش‌برش تصریح کرد: تجیهزات واحدها و سازمان‌های آتش‌نشانی در ایران مانند سایر کشورهای جهان از NFPA (انجمن ملی آتش‌نشانی آمریکا) یکی از معتبرترین استانداردهای مطرح در سیستم اعلام و مقابله با حریق در دنیا تبعیت می‌کند و این استاندارد با به‌روز کردن مداوم قوانین و بالابردن امنیت سعی در ایجاد بالاترین و بهترین سطح ایمنی در برابر حریق را دارد و این استانداردها هر سه تا پنج سال به‌روزرسانی می‌شود.

وی در خصوص کمبود شدید امکانات و نیروی انسانی در واحد آتش نشان فومن به مسئولان این شهرستان هشدار داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از آتش‌نشانان فومن بازنشسته شده و یا در آستانه بازنشستگی هستند و نیرویی جایگزین این افراد نشده و آتش‌نشانی شهر نیازمند حداقل ۱۵ نیروی جوان است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن افزود: این شهرستان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی متنوع همچون ماسوله و قلعه رودخان سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده و جمعیت آن نیز رو به افزایش است و از طرفی با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌ها، منابع طبیعی، باغ‌های چای و زمین‌های کشاورزی در فومن واقع شده است، لذا بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان به ویژه در فصل گرما و وزش باد گرم در خارج از محدوده شهری و در روستاها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های اطفای حریق جنگل، شلنگ‌های آب آتش‌نشانان سوخته و از بین می‌رود، تصریح کرد: گاهی اوقات به طور همزمان چند حادثه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و محدود شهری اتفاق می‌افتد و خدمات‌رسانی و اطفای حریق توسط واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با دشواری انجام می‌شود، از این رو با توجه به گستردگی جنگل و کوهستانی بودن منطقه و وقوع حوادث متعدد آتش‌سوزی، برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان باید حداقل یک ایستگاه آتش‌نشانی با نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق در شهر توسط مسئولان شهرستان پیگیری و احداث شود.

به گزارش ایمنا، شهر فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 695832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.