برقراری ۲۲۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۲۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس طی نیمه نخست سال‌ جاری برقرار و ۴۵ هزار و ۴۱۱ ماموریت طی این مدت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قلعه‌سفیدی امروز شنبه _ بیست و دوم مهرماه _ در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش از عملکرد و مأموریت اورژانس استان کرمانشاه طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی با وظیفه انتقال، درمان و کمک به درمان مددجو، یکی از مدیریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۸۵۰ نیرو در استان، افزود: بیشترین آمار تعداد پایگاه‌ها مربوط به منطقه اورامانات است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد پایگاه در شهرها را بر اساس جمعیت اعلام و خاطرنشان کرد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک پایگاه باشد که با توجه با جمعیت یک‌میلیونی شهر کرمانشاه باید حداقل ۲۰ پایگاه داشته باشیم که در حال حاضر ۱۶ پایگاه داریم که آمادگی برای ساخت پایگاه جدید را داریم.

وی با اشاره به ۲۲۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس طی نیمه نخست سال‌جاری، اضافه کرد: ۴۵ هزار و ۴۱۱ مأموریت در مدت مذکور انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان به زودی در کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: در بیمارستان آیت‌الله طالقانی مجموعه‌ای برای راه‌اندازی اورژانس بانوان بنا شده است.

وی گفت: چند سال است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیروی اورژانس زن تربیت می‌کند و در حال حاضر فارغ‌التحصیل زن داریم که توانمند نیز هستند.

قلعه‌سفیدی زمان حضور در صحنه حادثه را ۸ دقیقه اعلام کرد و گفت: با توجه به محل تماس، فاصله مکانی و ترافیک، میانگین ۹ تا ۱۳ دقیقه نیز داریم.

کد خبر 695826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.