آغاز رزمایش پلیس راهور اصفهان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور

رزمایش پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، رفع گره‌های کور ترافیکی، برخورد با تخلفات خطرآفرین و کاهش تصادفات رانندگی با رمز «یا زهرا» در شهر اصفهان کلید خورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع در حاشیه آغاز به کار رزمایش پلیس راهور استان اصفهان، اظهار کرد: برای ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، کاهش بار ترافیکی، رفع گره‌های کور ترافیکی، برخورد با تخلفات خطرآفرین و کاهش تصادفات رانندگی در کلان‌شهر اصفهان تصمیم گرفتیم که اقدامات جدیدی را در شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه برای این کار پیش‌بینی‌های خوبی از قبل انجام شده که بخشی از اقدامات عملیاتی است، افزود: همکاران پلیس راهور استان اصفهان از این پس به صورت عملیاتی و با حضور بیشتر در میدان به تسهیل در عبور و مرور خودروها می‌پردازند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: بخشی دیگر از اقدامات این پلیس در حوزه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی خواهد بود که با کمک سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری اصفهان و شهرداری‌های تمام شهرها شروع می‌شود و اقداماتی جهت ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت‌های اجتماعی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی استان اصفهان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، ادامه داد: ۵۶ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی را موتورسواران و ۲۴ درصد را هم عابران پیاده به خود اختصاص دادند و می‌طلبد که در خصوص این دو گروه اقدامات فرهنگی و آموزشی خوبی انجام دهیم و آن‌ها را ساماندهی کنیم.

سرهنگ زارع بخشی دیگری از اقدامات جدید پلیس راهور را در زمینه جذب مشارکت تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها و نهادها و آحاد جامعه دانست و گفت: از همه انتظار داریم در زمینه ارتقای ایمنی و بهبود وضعیت عبور و مرور معابر شهری مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای گره‌های ترافیکی که بیشتر در مقابل مدارس، مراکز آموزشی و درمانی و صنوف مختلف صورت می‌گیرد، طرحی در دستور کار داریم تا با کمک دستگاه‌ها این گره‌ها رفع کنیم و و ترافیک روانی را در کلان‌شهر اصفهان شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اقدام جدی و فوری در زمینه مهندسی ترافیک شهر اصفهان به عنوان یکی دیگر از بخش‌های رزمایش پلیس راهور استان اضافه کرد: کارشناسان پلیس راهور با گشت‌زنی در سطح معابر شهری عیب‌ها و نواقصی که وجود را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند.

کد خبر 695816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.