صدور کیفرخواست برای شبکه ارتشا در یکی از شهرداری‌های ساوجبلاغ

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام صدور کیفرخواست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یکی از شهرهای شهرستان ساوجبلاغ به اتهام تشکیل شبکه ارتشا گفت: تعداد متهمان به ۱۳ نفر رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری استان البرز، حسین فاضلی‌هریکندی ظهر روز امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ با بیان اینکه پس از بازداشت شهردار یکی از شهرهای ساوجبلاغ با گزارش اداره کل اطلاعات استان البرز، تحقیقات مشخص کرد که همه اعضای شورای اسلامی شهر نیز با وی مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: بر این اساس همه اعضای شورای اسلامی شهر نیز بازداشت شدند که در تحقیقات به بزه‌های ارتکابی اقرار کردند.

وی افزود: متهمان شامل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، ابتدا با انتصاب نزدیکان خود در پست‌های کلیدی شهرداری، ضمن ارتباط‌گیری با برخی صاحبان کارخانه‌ها و مالکان، سازنده‌های غیرمجاز و حتی مجاز و عوامل تغییر کاربری غیرمجاز، اقدامات خود را پیگیری می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به ابعاد دیگر فعالیت این شبکه شکل یافته تصریح کرد: در ادامه با ایجاد روابط ناسالم مالی از طرق مختلف، مدیریت پرونده‌های مربوط به مالکین و پرونده‌های طرح شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، اعمال فشار روحی و کاری یا با طرح موانع غیرقانونی راسا یا از طریق عوامل خود، از طرفین رشوه در قالب وجه نقد، سکه و دلار دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در این پرونده علاوه بر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، دو نفر از کارمندان شهرداری نیز به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده‌اند، تاکید کرد: پنج نفر از اشخاص خارج از شهرداری شامل چهار شخص حقیقی و یک شخص حقوقی به اتهام پرداخت رشوه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

فاضلی‌هریکندی ادامه داد: پرونده پس از صدور کیفرخواست به اتهام تشکیل شبکه ارتشا، تحصیل مال نامشروع و پول‌شویی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز در حال رسیدگی است.

وی گفت: با توجه به بازداشت شهردار و همه اعضای شورای اسلامی شهر، مطابق قانون، در غیاب شورای اسلامی شهر، شهردار از سوی استاندار البرز منصوب شد.

کد خبر 695795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.