دغدغه مدیریت عالی استان برطرف شدن موانع تیم سپاهان است / ورزش اصفهان در مسیر رشد قرار دارد

مدیر اداره کل ورزش‌وجوانان گفت: دغدغه مدیریت عالی استان برطرف شدن موانع این تیم است و نمونه بارز آن برگزاری مسابقات آسیایی هندبال به بهترین شکل بود، به طور کلی حمایت‌های لازم را از سپاهان داشتیم و در شب بازی بنده و دیگر همکاران از تمام مراجع رسمی کشور پیگیر این مسابقه بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ جواد محمدی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هم‌زمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی نشست خبری را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و پاسخ‌گوی سوالات آن‌ها بود.

جواد محمدی مدیر اداره کل ورزش و جوانان درخصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در طول مدت حضور بنده مطرح است؛ بحث سرانه ورزشی استان است که به پروژه‌های نیمه تمام اصفهان برمی‌گردد، زمانی‌که در اداره کل ورزش و جوانان مشغول به کار شدم حدود ۲۶۰ پروژه نیمه‌تمام وجود داشت و برخی از آن‌ها بیش از یک دهه نیمه تمام مانده بودند، سال گذشته بیشتر این پروژه‌ها را به پایان رسیدند و امسال نیز موج تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری‌های ما از هفته دولت آغاز شد و تاکنون ادامه دارد، روزهای گذشته در خمینی‌شهر سه پروژه را افتتاح کردیم و طی روزهای آینده در سایر شهرستان‌ها همین کار را انجام خواهیم داد.

بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات عمرانی در سطح استان داشتیم

وی افزود: طی دو سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات عمرانی در سطح استان داشتیم و این یک رکورد بی‌نظیر است؛ آوردن این عدد و اعتبار به زبان هم ساده نیست، چراکه برای این مبلغ باید جلسات فراوانی برگزار شود و برای مسائل مالی عمرانی یک بازه زمانی وجود دارد که بازه زمانی جذب اعتبارات سی‌ویکم شهریورماه هر سال است و در شهریورماه سال ۱۴۰۲ اعتبارات مربوط به سال گذشته را بستیم و هیچ ریالی از این ۲۰۰ میلیارد به خزانه برگشت داده نشد، چراکه در راستای تکمیل پروژه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

هیچ مجمع انتخاباتی با مهندسی برگزار نشد

محمدی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص مهندسی انتخابات مجامع ورزشی تصریح کرد: در نظر داریم طی ماه‌های آینده تعداد قابل توجهی از پروژه‌های استان را تکمیل کنیم، هنوز اعتبارات عمرانی به ما ابلاغ نشده و پروژه‌های ما فعال است، در حال حاضر پیگیری موافقت نامه‌ها در اولویت ما قرار دارد و پس از جذب اعتبارات پروژه‌ها تکمیل خواهد شد، بنابراین آمار و ارقام سال ۱۴۰۲ را شهریور سال آینده می‌توانیم اعلام کنیم، سال گذشته ۲۵ پروژه را در پهنه استان به پایان رساندیم و در سال جاری نیز نزدیک به ۴۰ پروژه را تکمیل کردیم و در آینده پروژه‌های بیشتری را هم افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان در انتخابات هیئت‌های ورزشی با نوع مهندسی ورود نخواهیم کرد و اگر این چنین بود چند مجمع انتخاباتی به دور دوم و سوم کشیده نمی‌شد، اگر ورود ما به انتخابات مهندسی بود مجمع انتخاباتی والیبال در سه دور با تساوی به پایان نمی‌رسید و در نهایت بر اساس قانون با تصمیم رئیس مجمع توافق بر سر انتخابات والیبال انجام شد، در حال حاضر فرایند ثبت‌نام شروع شده است و مجمع هیئت والیبال نیز برگزار خواهد شد.

در تمام مجامع ما ابتدا نقش حامی را داریم و پس از آن ناظر خواهیم بود

مدیر اداره کل ورزش و جوانان پیرامون رأی گیری مجمع‌ها با تعداد زوج اضافه کرد: مجمع بر اساس آئین‌نامه با تعداد مشخص برگزار خواهد شد و ممکن است فردی به دلایل مختلف در این رأی‌گیری شرکت نکرده باشد؛ به‌طور کلی به هیچ عنوان ورود غیرقانونی به انتخابات هیئت‌های ورزشی نداریم و مجمع انتخاب می‌کند چه کسی سکان‌دار هیئت ورزشی باشد و در نهایت همان مجمع باید مطالبه‌گری داشته باشد، البته در تمام مجامع ما ابتدا نقش حامی را داریم و پس از آن ناظر خواهیم بود تا پیگیر حقوق مردم باشیم.

وی گفت: در والیبال میزبان مسابقات المپیاد استعدادهای برتر بودیم، اعتقاد دارم افرادی که در رأس هیئت‌های ورزشی قرار می‌گیرند باید از آن‌ها مطالبه‌گری شود و اجازه آسیب‌دیدگی به هیچ رشته ورزشی را نخواهیم داد.

به درخشش بانوان ورزشکار افتخار می‌کنیم

محمدی در رابطه با شرایط بازیکنان اعزامی به مسابقات هانگژو خاطر نشان کرد: امسال نوع تصمیم‌گیری و سیاست وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسابقات آسیایی هانگژو اعزام بازیکنان بر اساس معیارهای کیفی بود و به طبع تعداد قابل توجهی از رشته‌ها کاهش اعزام داشتند و به رغم تمامی این موارد اصفهان یکی از استان‌های برتر در خصوص اعزام بازیکن بود.

وی افزود: در خصوص نتایج کسب شده نیز ابتدا باید بگویم که به درخشش بانوان ورزشکار به‌ویژه بازیکنان اصفهانی افتخار می‌کنیم و این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌های ما برای ورزش بانوان جواب داده است و بی‌شک پیگیری و حمایت‌های ما برای ورزش بانوان بیشتر خواهد شد.

ترانه احمدی پاسخ خوبی به پیگیری‌ها داد

مدیر کل اداره ورزش و جوانان در خصوص حمایت از ورزش بانوان عنوان کرد: از اصفهان حدود ۳۷ نفر اعزامی به هانگژو داشتیم که ۲۸ نفر از آن‌ها ورزشکار بودند و سایر افراد در حیطه‌های مربیگری و داوری فعالیت می‌کردند؛ هدف ما این است که حضور کیفی اصفهان مکمل حضور کمی باشد و هیئت‌ها باید ورزشکاران مدال‌آور را به عرصه‌های ورزشی معرفی و از آن‌ها حمایت کنند.

وی تصریح کرد: برای یگانه کرمانی و ترانه احمدی پیگیری‌های ویژه داشتیم و احمدی مدال نقره آسیا را از آن خود کرد که این نشان می‌دهد پیگیری‌های استان در مسیر درستی قرار داشت؛ یگانه کرمانی در رشته‌ای خاص حضور پیدا کرد و این باعث می‌شود جامعه بدمینتون به مدال‌آوری امیدوار باشد. برای مسابقات پارآسیایی ۱۵ ورزشکار، دو مربی مرد و یک مربی زن را اعزام خواهیم کرد و تعداد نمایندگان اصفهان قابل توجه است.

سرانه ورزشی استان افزایش پیدا کرده است

محمدی در تشریح افزایش سرانه ورزشی اصفهان اظهار کرد: مدال‌آوری کاروان ایران ۵۴ مدال بود که ۱۱ درصد این مقام‌ها از آن نمایندگان اصفهان بود و با اینکه انتظارات بیشتری از نمایندگان خود داشتیم و باید برای آینده برنامه‌ریزی کرد اما بازیکنان استان زحمات فراوانی کشیدند که نادیده نخواهیم گرفت.

وی بیان کرد: در خصوص افزایش سرانه ورزشی استان با همکاری آموزش و پرورش، سپاه، نیروهای مصلح و بسیج سرانه ورزشی استان به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؛ تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی را امضا کرده‌ایم و ۱۲۰۰ پایگاه بسیج تجهیز ورزشی شدند که خبر از توسعه ورزش همگانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

پس از بازی‌های پارآسیایی از مدال‌آوران هانگژو تجلیل می‌شود

مدیر اداره کل ورزش و جوانان در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران توضیح داد: پس از بازی‌های پارآسیایی مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پارآسیایی را به بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد؛ نکته مهم این است که میان ورزشکاران آسیایی و پارآسیایی هیچ تفاوتی قائل نشدیم و در مجموع استان اصفهان ۵۵ نفر اعزامی داشته است؛ در بحث پاداش، کمک هزینه‌ها و اعزام با استانی که ۱۰ نفر اعزامی دارد تفاوت بسیار فراوانی وجود دارد و رایزنی‌های لازم با استاندار را انجام داده‌ایم که پاداش‌های مصوب شده را افزایش دهیم تا مایه دلگرمی ورزشکاران شود.

از سپاهان حمایت خواهیم کرد

وی در تشریح حمایت از سپاهان برای لغو دیدار با الاتحاد تصریح کرد: در خصوص دیدار سپاهان و الاتحاد باید بگویم همیشه در مسیر تیم قهرمان سنگ‌اندازی می‌شود؛ سازمان AFC هیچ مکاتبه‌ای با ما نداشته است و از لحظه‌ای که در اداره ورزش و جوانان مشغول به کار شدم حمایت ویژه از باشگاه‌هایی همچون ذوب‌آهن، سپاهان، گیتی پسند و سایر باشگاه‌هایی که در لیگ‌برتر رشته‌های ورزشی حضور دارند را در دستور کار قرار داده‌ام؛ برای جدال طلایی‌پوشان نیز جلسات ویژه‌ای را با شورای تأمین برگزار کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه مدیریت عالی استان برطرف شدن موانع این تیم است و نمونه بارز آن برگزاری مسابقات آسیایی هندبال به بهترین شکل بود، به طور کلی حمایت‌های لازم را از سپاهان داشتیم و در شب بازی من، مدیرعامل مجموعه فولاد، مدیرعامل سپاهان، استاندار اصفهان و تمام مراجع رسمی کشور پیگیر وضعیت شاگردان مورایس هستند.

هدف ارتقای کیفیت و کمیت ورزش استان است

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تکرار این رقابت در ورزشگاه فولادشهر آن‌را تجهیز خواهند کرد گفت: ورزشگاه فولادشهر متعلق به مجموعه ذوب‌آهن است و در صورتی که قرار باشد بازی سپاهان و الاتحاد در این ورزشگاه برگزار شود حمایت همه جانبه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیرامون نمایشگاه باید بگویم قصد داریم دستاوردهای ورزش و جوانان در حوزه‌های مختلف همچون ورزش آموزش‌وپرورش، شهرداری، بنیاد شهید، بسیج ورزشکاران، باشگاه‌های مقاومت، سپاهان، ذوب‌آهن و گیتی‌پسند، باشگاه‌های خصوصی و خیرین ورزشی را به نمایش بگذاریم و هدف اصلی ما افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به ورزش استان و نوع استعدادیابی است؛ در واقع قصد داریم کمیت و کیفیت ورزش استان را ارتقا دهیم.

به دنبال احقاق حق خود از وزارت ورزش هستیم

مدیر کل اداره ورزش و جوانان پیرامون شرایط برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر تصریح کرد: سال گذشته اصفهان در المپیادهای ورزشی نایب‌قهرمان شد و امسال نیز باید این استان را نایب‌قهرمان بدانیم، ژیمناستیک، والیبال، هندبال، بسکتبال و کشتی اصفهان در این رقابت‌ها مدال‌آوری داشتند و در برخی از رشته‌ها شاهد افت بودیم که در خصوص آن‌ها پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم برگزار شد تا ضعف‌ها برطرف شود.

وی افزود: اگر امسال همچون سال گذشته المپیاد استعدادهای برتر به صورت کامل برگزار می‌شد در رشته‌های مختلف مدال‌آوری داشتیم برای مثال در رشته شمشیربازی بی‌شک پسران شمشیرباز اصفهان توانایی کسب مدال را داشتند، در رشته جودو نیز دختران و پسران مال مدال‌آور هستند؛ با این احتساب و با توجه به اینکه المپیاد ناقص برگزار شد ورزش اصفهان نه تنها عملکرد ضعیفی ارائه نداده بلکه پیشرفت هم داشته است.

روزهای روشن در انتظار ورزش استان است

محمدی با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها تصریح کرد: اگر ۴ ورزشکار در تیم‌ملی شنا از استان اصفهان هستند و مربیان اصفهانی نیز در تیم ملی حضور دارند حاصل برنامه‌ریزی و تجهیز زیرساخت‌های این رشته ورزشی است.

برای اولین بار قهرمان رشته دوچرخه‌سواری در المپیاد شدیم و مطابق با آئین نامه برگزاری مسابقات المپیاد باید ۲۹ رشته ورزشی در بخش آقایان و ۲۱ رشته ورزشی در بخش بانوان شرکت کنند که چنین اتفاقی رخ نداد و در همین خصوص هم با وزارت ورزش مکاتبه داشته‌ایم.

وی گفت: با ثبات مدیریت در رشته ورزشی دوومیدانی روزهای خوبی در انتظار این رشته ورزشی است و تاکید می‌کنم که به دنبال استحقاق حق خود در المپیاد هستیم.

بسیاری از مشکلات نقش‌جهان برطرف شده است

مدیر کل اداره ورزش و جوانان در خصوص وضعیت ورزشگاه نقش جهان اظهار کرد: در زمان مدیریت فعلی استان در دو سال گذشته شورای سیاست‌گذاری نقش‌جهان به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شده است؛ میزان قابل توجهی پرونده حقوقی مفتوح داریم و بسیاری از مشکلات این ورزشگاه برطرف شده است.

وی ادامه داد: از طرفی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نقش‌جهان در دستور کار قرار دارد و مبنای اقدامات حقوقی ما دفترچه نظریه کارشناسی است که تکمیل شده و این دفترچه توسط هیئت کارشناسان دادگستری ارائه شده است‌.

محمدی در تشریح برطرف شدن مشکلات ورزشگاه خانگی سپاهان افزود: فاز تکمیلی کارشناسی با هدف پیشگیری از آسیب‌های آینده برای دستگاه‌های دولتی و ضایع شدن حق مردم است. در حال حاضر نظارت کامل بر مجموعه نقش‌جهان وجود دارد و به صورت کامل از وضعیت آن اطلاع داریم؛ بحث‌های پایانی شکل مشارکتی در حال انجام است و جلسه کارگروه ملی در وزارت ورزش و جوانان برگزار و تصویب شد و در آینده‌ای نزدیک موارد مرتبط با عقد قرارداد پیگیری خواهد شد و در فاز اجرا قرار خواهد گرفت‌.

نقش‌جهان سمبل و افتخار کشور است

وی خاطرنشان کرد: امروز ورزشگاه نقش‌جهان با همکاری و پیگیری‌های مجموعه فولاد یک سمبل افتخار برای کشور است و بی‌شک یکی از دلایل لغو بازی الاتحاد حال‌وهوایی بود که توسط هواداران طلایی‌پوش در نقش‌جهان ایجاد شد، بنابراین همه دست به دست هم داده‌اند تا آینده خوبی را برای ورزش استان متصور باشیم‌.

محمدی در تفسیر خود از رخدادهای دیدار با الاتحاد تصریح کرد: در خصوص دیدار سپاهان و الاتحاد به یک جمله بسنده می‌کنم؛ محمدرضا ساکت پس از بازی پاسخگوی رسانه بود و باشگاه سپاهان شفاف‌سازی کامل داشت و به زعم من رسمی‌ترین منبع پیرامون این جدال باشگاه سپاهان است.

کد خبر 695793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.