رزمنده‌ای که رهبر انقلاب سراغ او را گرفتند

روز گذشته، کهنه‌سربازی به جمع یاران شهیدش پیوست که رهبر انقلاب در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری سراغ او را گرفته بودند تا بهترین خاطره یکی از حبیب‌بن‌مظاهرهای دوران دفاع مقدس شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزگاری که میهن اسلامی آماج حملات همه‌جانبه رژیم بعث عراق گرفته بود، در کنار علی‌اکبرهایی که به میدان جهاد شتافتند، مردانی از نسل حبیب‌بن‌مظاهر هم بودند که لباس رزم بر تن کردند و برای دفاع از وطن از پای ننشستند.

جانباز «حاج‌علیقلی علی‌بیگی» یکی از این مردان بود که روز گذشته در اثر عوارض ناشی از حملات شیمیایی صدام در جزیره مجنون به جمع یاران شهیدش پیوست.

حاج‌علیقلی در سال ۶۲ در عملیات خیبر با ریش‌های سفیدش سوژه عکاسان شد و عکس معروف «این پنج نفر» توسط عکاس جنگ سعید صادقی در اروندرود ثبت شد.

او در این عکس در کنار چهار نوجوان ۱۳ تا ۱۶ ساله، عکسی را ثبت کرد که بر جلد کتاب‌های درسی و دیوارنگاره‌ها نقش بست.

حاج علیقلی که مردم زادگاهش او را با نام «علیقلی همت» می‌شناختند، در مورد تصویر معروفش که بر جلد کتاب‌های دبستان هم چاپ شده گفته بود: در عملیات خیبر سال ۶۲ در جزیره مجنون سوار بر قایق بودیم که یک خبرنگار نیز با ما بود و این عکس را از ما گرفت.

رزمنده‌ای که رهبر انقلاب سراغ او را گرفتند

در سال ۱۳۷۱ که رهبر انقلاب به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بودند سراغ این جانباز را که طی سه دوره، در دفاع مقدس حضور داشت، گرفته و گفته بودند: «به این رزمنده بگویید بیاید پیش من» که این اتفاق و دیدار بهترین خاطره این کهنه‌سرباز جنگ بود.

حاج علیقلی در سال ۱۳۶۰ و در جریان عملیات فتح‌المبین، سال ۱۳۶۲، در جریان عملیات خیبر و در سال ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ در جبهه حضور داشت.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه بن مراسم تشییع و تدفین این رزمنده جانباز امروز در بن برگزار می‌شود.

کد خبر 695715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.