واحدهای آلاینده یزد مشمول عوارض سبز می‌شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: واحدهای آلاینده تا پایان مهرماه فرصت دارند نسبت به ارائه اظهارنامه آلایندگی «عوارض سبز» اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل امور مالیاتی استان یزد، رضا نجف‌زاده اظهار کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کردند، همچنین در مهلت زمان که توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست برای آن‌ها تعیین شده است، نسبت به رفع آلایندگی نیز اقدام نکرده بودند در دوره مالیاتی بهار سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، آلاینده تشخیص داده شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس این واحدهای آلاینده مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای دوره مالیاتی بعد از تابستان مشمول عوارض سبز می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان کرد: واحدهای آلاینده مکلف هستند به سامانه my.tax.gov.ir مراجعه کنند و اظهارنامه آلایندگی عوارض سبز مربوط به دوره مالیاتی تابستان را حداکثر تا پایان مهرماه، تسلیم کنند و عوارض ابرازی را ظرف مهلت مشخص شده به حساب واریز کنند.

نجف‌زاده اضافه کرد: در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه در مهلت مقرر، واحدهایی که شامل این طرح شدند، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی به میزان ۱۰ درصد عوارض کنونی خود می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورت تأخیر در پرداخت عوارض سبز، واحد آلاینده مشمول جریمه در این قانون به میزان دو درصد در ماه نسبت به عوارض پرداخت نشده و مدت تأخیر آن می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: این حکم در مورد تمام واحدهای آلاینده از جمله واحدهای معاف و غیرمعاف، صادراتی و واحدهای مستقر در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جاری است.

کد خبر 695688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.