آغاز عملیات هرس و فرم‌دهی گیاهان پرچینی سطح منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: هم‌زمان با فصل پاییز، عملیات هرس و فرم‌دهی ۱۶۰ هزار متر مربع گیاهان پرچینی در حاشیه انهار، بوستان‌ها و خیابان‌های سطح این منطقه آغاز شده است و این روند تا پایان مهرماه امسال ادامه دارد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پرچین‌ها گیاهانی از جمله درخت و درختچه است که در یک ردیف متوالی با عرض و ارتفاع معین با هدف ایجاد منظری زیبا و یکنواختی بیشتر در سطح فضای سبز کاشته می‌شوند.

وی افزود: هم‌زمان با شروع فصل پاییز، عملیات هرس و فرم‌دهی ۱۶۰ هزار متر مربع گیاهان پرچینی در حاشیه انهار، بوستان‌ها و خیابان‌های سطح منطقه ۹ شهرداری اصفهان آغاز شده است و این روند تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

آغاز عملیات هرس و فرم‌دهی گیاهان پرچینی سطح منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: این عملیات با هدف شکل‌دهی مناسب به درختچه‌ها و حفظ ارتفاع مناسب پرچین‌ها، به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث به‌ویژه در سطح تقاطع‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کوتاه کردن پرچین‌ها باید به نحوی باشد که مقطع بالا کوچک‌تر از سطح مقطع پایین باشد تا از ایجاد سایه بر قسمت پایین و شیوع بیماری‌های گیاهی جلوگیری شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه بقایای گیاهی زائد حاصل از هرس پرچین‌ها، خرد شده و به سیلوی تهیه خاک‌برگ منتقل می‌شود، گفت: هرس گیاهان پرچینی در راستای زیباسازی فضای سبز معابر و منظر شهری در منطقه با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اقدام است.

کد خبر 695677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.