بورس امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

بازار منتظر یک خبر مثبت است تا به بالا پرتاب شود و امروز نیز با روند منفی کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخبار بسیاری امروز بر بازار تأثیرگذار است که هر یک وزن متفاوتی دارد. آن‌طور که رئیس سازمان بورس اعلام کرده است مذاکراتی با مخالفان عرضه خودرو در بورس در حال انجام است که تأثیر مثبتی بر روند بازار داشته باشد و بر گروه خودرویی تأثیر مثبت بگذارد.

پایداری دلار تلگرامی بالای ۵۰ هزار تومان نیز می‌تواند سطح تقاضا را در بازار افزایش دهد، در برنامه جدید توسعه قیمت گذاری دولتی به استثنای برخی کالاها ممنوع می‌شود که این موضوع اتفاق بسیار خوبی است و منجر به کاسته شدن بسیاری از مداخلات در بازار می‌شود.

شاخص کل بورس تهران در بین حمایت دو میلیون و دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد قرار دارد، قیمت نفت به بشکه‌ای ۹۰ دلار رسیده است که شاید بر گروه پالایشی تأثیر مثبت داشته باشد، بازار مدت زیادی اصلاح شدیدی انجام داده است هم از لحاظ زمانی هم از لحاظ قیمتی که منتظر یک خبر مثبت است تا بتواند به سمت بالا پرتاب شود، اما حجم و ارزش معاملات نیز کاهش چشمگیری در چند ماه اخیر داشته که منجر شده است بازار توانایی حرکت نمادهای شاخص ساز به سمت بالا را نداشته باشد و پول در برخی از نمادهای کوچک در حال گردش است.

پیش‌بینی یک روند خنثی در نیمه اول و روند مثبت کم‌جان در نیمه دوم را داریم.

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ با افت ۴۸۵۰ واحدی، به ۲,۰۱۴,۸۶۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۲۷۹۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۱۸.۳۶۱ میلیون سهم بود که طی ۵۶,۲۱۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۴۲۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۰,۵۴۶,۴۲۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

کد خبر 695658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.