میدان‌های جدید نفت و گاز فارس یک ثروت در راستای توسعه کشور است

رئیس‌جمهور گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزیر نفت در حوزه نفت و گاز، میدان‌های گاز و نفت جدیدی که در استان فارس وجود دارد، می‌تواند در آینده یک ثروت در راستای توسعه کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه _بیست‌ویکم مهرماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در دور دوم سفر به استان فارس از نخستین موضوعاتی که در دستور کار دولت قرار داده شد، اجرای مصوبات دور اول سفر بود.

وی افزود: بر اساس گزارش استاندار فارس و معاون اجرایی، بیش از ۸۵ درصد از مصوبات سفر دور اول اجرا شده است و ۱۹ درصد باقی مانده که در دست اقدام است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی و سلامت اقدامات ارزشمندی انجام شده که افتتاح چندین بیمارستان و مرکز درمانی از مهم‌ترین این اقدامات است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: توسعه جاده‌های مواصلاتی روستایی و شهرها تا بهره‌برداری از پروژه بزرگ آزادراه شیراز-اصفهان و اختصاص ۳۰ هزار قطعه زمین و تحویل مسکن به متقاضیان، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ آزادراه شیراز-اصفهان از طرح‌های مورد توجه بود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح اتصال شیراز به بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و در سفری که به بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان فارس داشتیم، برنامه‌های خوبی اجرا شده بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور وزرا در استان به جهت پهناور بودن آن کم‌نظیر بود، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزیر نفت در حوزه نفت و گاز، میدان‌های گاز و نفت جدیدی که در استان فارس وجود دارد، می‌تواند در آینده یک ثروت در راستای توسعه کشور باشد.

آیت‌الله رئیسی که در ادامه این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام، تعیین تکلیف عملکرد بانک‌های خصوصی و تکمیل پروژه‌های پتروشیمی در سطح استان فارس اظهار کرد: نهضت تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور آغاز شده و ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موافقت با تکمیل و اجرای طرح‌های پتروشیمی‌ها طی سال‌های گذشته انجام شده است، با این حال در آغاز عملیات اجرایی، نبود هماهنگی شرایط منطقه با نوع اجرای کار پتروشیمی نمایان شد؛ بنابراین وزارت نفت در خصوص احداث و تکمیل پروژه‌های پتروشیمی شرایط لازم را بررسی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: بانک‌های خصوصی در جذب منابع فعال هستند، اما در واگذاری اعتبارات و تسهیلات به مردم نقش چندانی ندارند که با برگزاری جلسات مشترک در این خصوص، تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش ایمنا، آغاز عملیات اجرایی خط سوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز، احیای پنج هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور، تکمیل کریدور ریلی و جاده‌ای شمال-جنوب و واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس‌جمهور در پایان این نشست خبری بود.

کد خبر 695629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.