اردن ۱ _ ایران ۳ / ایران و کی‌روش در فینال به‌هم رسیدند

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل اردن به فینال تورنمنت چهارجانبه رقابت‌های آسیایی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات تورنمنت چهارجانبه اردن با حضور کشورهای ایران، قطر، عراق و اردن از امروز _جمعه بیست‌ویکم مهرماه_ آغاز شد و تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۱:۴۵ با هدایت امیر قلعه‌نویی به مصاف تیم میزبان رفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد اردن عبور کند تا آماده بازی در فینال این رقابت‌ها با قطر شود.

قضاوت بازی امشب میان تیم‌های ملی فوتبال اردن و ایران برعهده محمد الهویش عربستانی بود و خلف الشماری به‌همراه فیسل البلاوی دو کمک‌داور وی بودند. همچنین داور چهارم یاسر سلطان بود. این جدال در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان برگزار شد.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، رامین رضائیان، سعید عزت‌اللهی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی ۱۱ بازیکنی هستند که طبق صلاحدید امیر قلعه‌نویی در ترکیب ابتدایی ایران برای جدال نخست با اردن قرار گرفتند.

حسین عموته سرمربی مراکشی تیم ملی فوتبال اردن نیز برای این بازی یزید ابو لیلی، عبدالله نصیب، سعد الروسان، احسان حداد، محمد ابو حشیش، نزار الرشدان، عبیده السامرنه، موسی التعمری، محمود مرضی، علی علوان و یزن النعیمات را برای تقابل با ایران به‌میدان فرستاد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان از ایران در دقیقه ۴۸ کارت‌زرد دریافت کرد و عبیده السمارنه به‌همراه احسان حداد از تیم ملی اردن به‌ترتیب در دقایق ۴۳ و ۴۶ با کارت‌زرد محمد الهویش جریمه شدند.

در دقیقه سیزدهم بازی شوت محکم پای چپ نزار الرشدان از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. دقیقه نوزدهم حمله پیاپی بازیکنان اردن در نهایت با شوت نه چندان دقیق موسی التعمری از کنار تیرک عمودی دروازه ایران رد شد. در دقیقه بیست نفوذ خطرناک علی علوان و پاس در عرض او در داخل محوطه جریمه را کنعانی زادگان از محوطه ۶ قدم دفع کرد.

در دقایق سی‌ودوم و سی‌وسوم نیمه‌اول نیز شوت فنی تماشایی محمد ابوحشیش از پشت محوطه جریمه با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه ایران به بیرون رفت. فرصت استثنایی برای اولین گل اردن را موسی التعمری روی پاس عالی علی علوان به شکل ناباورانه هدر داد و در حالی که بیرانوند هم فریب خورده بود، توپ را به بیرون زد. چند دقیقه بعد ضربه ایستگاهی به دست آمده برای اردن را موسی التعمری به شکل عجیب ارسال کرد تا توپ به اوت برود.

در دقیقه ۴۱ پاس در عمق عالی موسی التعمری را این بار یزن النعیمات نتوانست در محوطه ۶ قدم استفاده کند و ضربه او را رامین رضائیان با دخالت عالی اجازه نداد تبدیل به گل شود و توپ را به کرنر فرستاد. یک‌دقیقه بعد ضربه سر عبدالله نصیب روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین با اختلاف کم از روی دروازه اردن رد شد. در دقیقه ۵۰ ارسال خطرناک محمود مرضی را مدافعان ایران برگشت دادند و در ادامه نیز شوت محکم احسان حداد را روزبه چشمی دور کرد.

شش دقیقه پس از شروع نیمه‌دوم، حمله خطرناک اردن بازهم ثمری نداشت و توسط مدافعان ایران دفع شد. در دقیقه ۵۹ شوت عبیده السمارنه از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه ایران به بیرون رفت و درحالی‌که یک‌ساعت از زمان مسابقه سپری شده بود ارسال تماشایی سردار آزمون و ضربه رامین رضائیان به تیرک عمودی دروازه اردن برخورد کرد که البته کمک‌داور دوم آفساید مدافع راست تیم ملی ایران را گرفته بود.

دقیقه ۹۰ بازی، پاس به‌عقب علی علوان را موسی التعمری با عبور از دو بازیکن ایران قصد داشت تبدیل به موقعیت جدی برای اردن کند که محمد محبی روی او مرتکب خطا شد تا داور سعودی نقطه پنالتی را نشان بدهد. در حالی که بیرانوند به سمت راست دروازه شیرجه زده بود را احسان حداد، کاپیتان اردن به شکل عجیبی به آسمان زد تا بهترین فرصت اردن برای زدن گل تساوی از دست برود.

در دقیقه ششم بازی، ملی‌پوشان ایران با توپ‌گیری در زمین اردن سریع یک ضدحمله زدند و روی پاس در عمق زیبای مهدی طارمی در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که سردار آزمون این فرصت را تبدیل به گل کرد.

در ادامه و در دقیقه ۲۷ علیرضا جهانبخش با پاس در عمق عالی به سمت راست زمین، رامین رضائیان را راه انداخت که در ادامه ارسال زمینی مدافع راست تیم ایران را مهدی طارمی بدون مکث و با شوت بغل پا تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۷۵ و به‌دنبال حمله خطرناک بازیکنان اردن از سمت راست زمین و پاس در عرض موسی التعمری پس از دفع ناقص کنعانی‌زادگان به یزان النعیمات رسید تا وی با ضربه بغل‌پای دیدنی و درحالی که علیرضا بیرانوند نظاره‌گر صحنه بود، توپ را تبدیل به گل کرد.

در وقت‌های اضافه بازی، پاس بلند و در عمق روزبه چشمی پشت مدافعان اردن را مهرداد محمدی با یک کنترل خوب تبدیل به موقعیت مناسب کرد و با ضربه چیپ گل سوم ایران را به ثمر رساند تا شاگردان قلعه‌نویی با حساب سه بر یک مقابل میزبان پیروز شوند.

بازی تیم‌های ملی ایران و اردن برای همدردی با شهدای فلسطین با یک دقیقه سکوت آغاز شد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای همدردی با شهدای فلسطین با بازوبند مشکی بازی می‌کنند و ملی‌پوشان اردن نیز با شال مبارزان فلسطینی در جنگ با رژیم صهیونیستی وارد زمین شدند و در مراسم قبل از بازی حضور داشتند.

کد خبر 695624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.