جهان اسلام باید از هر نظر آماده مقابله با صهیونیست‌ها شود

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: جهان اسلام شرایط سختی را تحمل می‌کند و وظیفه ماست تا با توجه به شرایط پیش آمده در فلسطین خود را از هر جهت آماده اجرای دستور الله متعال علیه دشمنان کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اهل سنت بندرعباس، شیخ یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: در این شرایط باید نیروی باورمند، معتقد، مسلح و اخلاق‌مدار در جهان اسلام آماده شود.

به گفته وی، شرایط حاکم بر فلسطین، قضیه حماس و اسرائیل نیست بلکه قضیه اسلام و بیت المقدس و فلسطین و مسلمانان است.

شیخ جمالی گفت: صهیونیست‌ها فقط در چند سال اخیر بیش از ۱۵۰ هزار فلسطینی را شهید کرده‌اند، آن وقت با یک دفاع از سوی فلسطینی‌ها، وزیر جنگ اشغالگر قدس می‌گوید که پاسخ این حرکت باید با منطق حیوانات صورت گیرد و این همان پیاده کردن عقیده یهود است که پر از نژادپرستی است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به رفتار دوگانه رئیس کمیسیون اروپا، افزود: سال گذشته در جنگ اوکراین وقتی بحث قطع و آب برق پیش آمد، او آن را جنایت جنگی نامید ولی حالا می‌گوید ما در کنار اسرائیل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات خلاف واقع رئیس جمهور آمریکا در خصوص ادعای کودک کشی فلسطینی‌ها، تصریح کرد: تناقض گویی آمریکایی‌ها در این خصوص نشان می‌دهد که آنها با استفاده از جریانات رسانه‌ای به دنبال انحراف افکار عمومی با هدف مظلوم نمایی صهیونیست‌ها هستند.

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در ابتدا در نشستی موضوع سر بریدن کودکان اسرائیلی را مطرح کرد اما این موضوع بلافاصله خودشان تکذیب کردند؛ این رفتار نشان داد که آنها ضمن مظلوم نمایی برای اسرائیل به دنبال ایجاد جوی علیه فلسطینی‌ها هستند تا جامعه جهانی را همراه صهیونیست‌ها کنند.

وی ضمن انتقاد از رفتار صهیونیست‌ها در هشدار تخلیه شمال غزه، تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در این محدوده ساکن هستند و این هشدارها برای هرگونه اقدام نظامی محکوم و انجام آن باعث تلفات می‌شود که یک نوع جنایت محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس از مردم خواست تا برای مردم فلسطین و پیروزی آنها دعا کنند.

شیخ جمالی در خطبه دوم نماز جمعه اهل سنت، ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان به دلیل وقوع زلزله ویرانگر، از مردم خواست، کمک‌هایشان را از زلزله زدگان دریغ نکنند و به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

کد خبر 695557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.