رزمایش پاریس به‌منظور آمادگی برای آینده گرم‌تر

پاریس با برگزاری یک رزمایش آمادگی برای آینده آب‌وهوایی شهر با عنوان «پاریس در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد» برای روزهای گرم‌تر زمین در سال‌های آینده آماده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس در روز جمعه میزبان برگزاری یک تمرین انعطاف‌پذیری منحصربه‌فرد با محوریت آینده نگران‌کننده شرایط آب‌وهوایی بود که جهان با آن روبه‌رو است. شهرداری پاریس این رویداد آگاهی‌بخش ویژه را در قالب یک تمرین شبیه‌سازی به نام «پاریس در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد» برگزار کرد و در طول آن بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از ساکنان داوطلب شهر به نقش‌آفرینی در این زمینه پرداختند که امروز بیست‌وپنجم ژوئن سال ۲۰۳۲ و دمای پاریس به میزان مرگبار ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

این تمرین شامل نقش‌آفرینی دانش‌آموزان، شهروندان، پلیس‌ها، آتش‌نشان‌ها، تأمین‌کنندگان انرژی و هر قشر دیگر از شهر می‌شد و در آن فرض بر این بود که در صورت برخورد با چنین دمای شدیدی که حالت بحرانی ایجاد می‌کند و به بروز حوادث گوناگونی منجر می‌شود، چه باید کرد.

رزمایش پاریس به‌منظور آمادگی برای آینده گرم‌تر

رزمایش آمادگی برای آینده گرم‌تر، نخستین در نوع خود

رزمایش روز جمعه پاریس نخستین تمرین در جهان از نوع خود بود. در میان حوادث مهمی که به احتمال زیاد در صورت رسیدن دمای این شهر به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد، مواردی مانند قطع برق احتمالی به‌دلیل استفاده گسترده از وسایل سرمایشی، ناممکن شدن حمل دارو به دلیل افزایش احتمال فاسد شدن، فقدان امکان انجام تعمیرات در محل به‌منظور محافظت از سلامت کارکنان و ازدحام بالای جمعیت در مراکز فوریت‌های پزشکی در کنار تجمع حجم بالایی از افراد آسیب‌پذیر در پناهگاه‌های خنک‌کننده می‌شد که در طول رزمایش پاریس به تمرین آن‌ها پرداخته شد.

دبیر کل منطقه دفاعی و امنیتی پاریس در توضیح این رزمایش آمادگی گفت که امروز ۲۰۳۲ است و هر هفته در رسانه‌ها درباره رسیدن هوا به دمایی بی‌سابقه اظهار نظر می‌شود. پاریس از سایر نقاط دنیا که تقریباً همه شهروندان آن‌ها در زمینه کمک‌های اولیه آموزش دیده‌اند، عقب مانده است.

دمای بالا در پاریس زیرساخت‌های شهر را ویران، شبکه برق را مختل و با ذوب آسفالت باعث بسته شدن جاده‌ها می‌شود. آپارتمان‌های معروف پاریس با سقف‌هایی از جنس روی غیرقابل سکونت می‌شوند، زیرا روی یک فلز بسیار رسانا و جاذب گرما است.

شهرها به‌ویژه در برابر دوره‌های طولانی هوای گرم آسیب‌پذیر هستند و پاریس به طور متوسط حدود دو تا سه درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از مناطق روستایی اطراف خود است. در طول موج گرما، این اختلاف می‌تواند تا ۱۰ درجه افزایش یابد. بنابراین پایتخت فرانسه باید هرچه زودتر تمرین‌های آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی را به انجام برساند.

رزمایش پاریس به‌منظور آمادگی برای آینده گرم‌تر

شهرداری پاریس در طول این رزمایش به برنامه‌ریزی برای رخ دادن اتفاقاتی غیر قابل پیش‌بینی برای داوطلبان در صورت رسیدن هوا به ۵۰ درجه سانتی‌گراد اقدام و اعلام کرد نتایج مانور حاضر به مقامات این امکان را می‌دهد تا استراتژی انعطاف‌پذیری جدیدی را برای ارائه در سال ۲۰۲۴ اتخاذ کنند، زیرا روند آب‌وهوایی فعلی نشان می‌دهد رسیدن به چنین دمایی در سال‌های آینده غیرممکن نیست و لازم است پاریس و حتی کل شهرهای جهان برای مقابله با آن آماده باشند.

کد خبر 695555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.