افزایش ۶۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۶۲ نفر در معابر درون شهری استان در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ نفر بیشتر بوده و با ۶۱ درصد افزایش، آماری نگران کننده است.

سرهنگ حجت مشتاق در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرهنگ رانندگی اظهار کرد: رانندگی بین خطوط عامل ترافیک روان بوده و نظمی بر خیابان‌ها حاکم می‌شود که این برای خود راننده و سایر رانندگان و تمامی شهروندان لذت بخش می‌شود.

وی افزود: وقتی قانونمندی و قانونمداری در جامعه‌ای حاکم باشد آن جامعه دارای پویایی و رشد در تمامی ابعاد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: قانون‌گریزی برخی رانندگان به صورت شبانه سبب اخلال در نظم عمومی می‌شود که اقدام به حرکات نمایشی، کورس و ایجاد صداهای ناهنجار می‌کنند.

مشتاق تصریح کرد: لذت کوتاه مدت برخی جوانان در انجام کورس و یا حرکات نمایشی تبعات بسیاری می‌تواند داشته باشد و خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی را به دنبال دارد و خانواده‌ها باید کنترل و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی ادامه داد: در مدت شش‌ماهه نخست امسال اقدام به برخورد با رانندگان متخلف کرده‌ایم و بیش از ۳ هزار دستگاه خودروی بدون پلاک، شوتی و دارای صدای ناهنجار توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

مشتاق با اشاره به دستور صریح مقام قضائی مبنی بر توقیف شش ماهه خودروهای متخلف یادآور شد: این اقدام ۱۰۰ درصد در کاهش تخلفات تأثیرگذار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌غربی همچنین از برخورد با خودروهای دارای اگزوز ناهنجار، شیشه دودی و یا چراغ‌های الوان و نامتعارف خبر داد و یادآور شد: اینگونه خودروها تا وقتی که به حالت اولیه برنگردند در توقیف خواهند ماند.

مشتاق ادامه داد: در خصوص رانندگان موتورسیکلت‌هایی که گواهینامه ندارند، پس از احراز هویت و ثبت مشخصات، در صورت قبولی در آزمون علمی و عملی به صورت یک روزه گواهینامه موتورسیلکت صادر می‌شود.

وی با اشاره به مراجعه شهروندان به مراکز راهور تصریح کرد: روزانه بیش از ۲ هزارنفر مراجعه‌کننده و دریافت‌کننده خدمات در مرکز استان را شاهد هستیم.

مشتاق یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۳۴۱ جلد گواهینامه در سطح استان صادر شده است و در بحث تعویض پلاک نیز ۳۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو اقدام به تعویض پلاک کرده‌اند.

وی افزود: در خصوص خودروهای متخلف در تمامی حوزه‌ها ۴ هزار و ۴۵۷ دستگاه خودرو روانه پارکینگ و توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست ۹۲ جلد گواهینامه ضبط شده و تا مدتی که بایگانی است‌، حق رانندگی ندارند.

مشتاق ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۶۲ نفر در معابر درون شهری استان در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ نفر بیشتر شده که ۶۱ درصد افزایش را شامل می‌شود و آماری نگران کننده است.

وی تأکید کرد: عامل این افزایش، بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه و عدم توجه به جلو است.

مشتاق یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد جان‌باختگان تصادفات در استان عابرین پیاده هستند که ضروری است آنها نیز به قوانین راهور و توجه به مقررات عمل کنند.

کد خبر 695545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.