بیداری مردم غزه حاصل روحیه انقلابی ایران در منطقه است

خطیب جمعه کرمان گفت: اتفاقات رخ داده در غزه در تاریخ اسلام و معاصر استثنایی است و آنچه که اتفاق افتاد از اثرات انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی _امروز بیست‌ویکم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه کرمان، اتفاقات رخ داده در غزه را در تاریخ اسلام و معاصر استثنایی دانست و اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاد از اثرات انقلاب اسلامی بود؛ دیگران خیال می‌کردند صدور انقلاب یعنی فرستادن نیروی رزمی و مهمات به کشورهای دیگر؛ اما صدور انقلاب یعنی صدور روحیه انقلابی در مردم مسلمان منطقه.

وی با بیان اینکه دشمن قصد بالا بردن تعداد کشتار را در غزه دارد، افزود: انقلاب اسلامی در پرتو تعالیم روح بخش قرآن و اهل بیت به ما یاد داد که بایستیم و مقاومت کنیم و مردم ما در انقلاب اسلامی، با هدایت‌های امام راحل (ره) که مرگ در این مسیر شهادت است، نشان دادند که از مرگ استقبال می‌کنند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به کشتار جمعی مردم در هفدهم شهریورماه ۱۳۵۷، از ایجاد فضای اختناق و ترس و وحشت دشمن در حادثه مسجد جامع کرمان به عنوان یکی از فشارهای رژیم منحوس وابسته به آمریکا و اسرائیل در آن ایام یاد کرد و گفت: دشمن ترس و وحشت را ایجاد کرد اما کار استمرار یافت و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با بیان اینکه جنگ علیه ایران در سطح یک حمله بین‌المللی علیه کشور بود که با صف‌آرایی تمام کشورهای قدرتمند جهان در حمایت از صدام رخ داد، تصریح کرد: دشمن نتوانست مرگ را تحمیل کند و شهدای ما به استقبال مرگ رفتند و بعد از هشت سال دشمن برگشت و هیچ چیز به دست نیاورد.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی با اشاره به فتنه‌ها و حوادث گوناگون، گفت: اکنون این فرهنگ و طرز تفکر منتقل شده و به دل جوانان جامعه اسلامی رفته است؛ کشتارها در فلسطین و غزه ۷۵ سال ادامه دارد و تازه نیست، اما آنچه تازگی دارد، روحیه ازخودگذشتگی و فداکاری همراه با تدبر، تعقل، فکر، اندیشه و جهاد علمی است.

وی ادامه داد: وقتی فکر ایرانی میان جوانان یمن رفت، یمنی‌ها رشد کردند و در مقابل طاغوت ایستادند؛ زمانی که به حشدالشعبی عراق رفت، در مقابل داعش ایستادند و وقتی به لبنان رفت، حزب الله اسرائیل را بیرون کرد؛ حالا این فکر به میان مردم غزه و کرانه باختری رفته و خودشان عملیات اجرا می‌کنند و موشک می‌سازند و ابتکاراتی به خرج می‌دهند که دنیا را حیران می‌کند.

خطیب جمعه کرمان حوادث رخ داده در غزه را ضربه‌ای غافلگیرکننده به دشمنی دانست که سال‌ها خانه آنها را غصب کرده است و اظهار کرد: خوشابحال این جوانانی که لیاقت پیدا کردند تا بازو و پیشانی شأن بوسه‌گاه ولی امر مسلمین جهان باشد؛ آن‌ها آبروی نظام امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را بردند به طوری که نمی‌تواند به وضع سابق بازگردد.

وی پیروزی جوانان برومند فلسطین را تبریک گفت و آن را بیداری، توکل بر خدا و اعتماد به نفس و فتح‌الفتوح دانست و افزود: امروز با اعلام مواضع خود در راهپیمایی، موضع خود را اعلام خواهیم کرد که اگر دستمان نمی‌رسد در فلسطین باشیم، اما می‌توانیم صدایمان را به گوش فلسطین برسانیم و این شعارها اثر دارد.

حجت الاسلام شیخ بهایی ارسال کمک‌های نقدی به مردم فلسطین از طریق هلال احمر را یکی از اقدامات حمایتی مسلمانان در کنار جهادتببین بیان کرد و گفت: دشمن از رسانه‌های خود در حال تزریق تحلیل‌های غلط از این قصه است و نباید تصویر جبهه حق و باطل یکی شود.

وی جنگ اسرائیل در غزه را که با قطع نیازهای اولیه آنها نظیر آب و برق، مسجد، مدرسه و دانشگاه رخ داده است، وحشیانه دانست و ادامه داد: دشمن مرتباً کشته‌های اسرائیلی را در مقابل کشتار مردم غزه به رخ می‌کشد؛ اما فرقشان در این است که اینها مظلومانه کشته می‌شوند و آنها غاصبانه و با زور و کشتار داخل سرزمینشان آمده‌اند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه اسرائیلی‌ها با پررویی و وقاحت در محدوده کوچک غزه، اعلام می‌کند که تاکنون شش هزار تن بمب معادل ۶۰۰ کامیون ده تنی بر سر مردم ریخته است، گفت: اکنون راه برای ما روشن است و میانه رو و بی‌طرف نداریم؛ هر کس در هر لباسی و در هر جایگاهی به هر شکلی از این غاصبان و متجاوزان جنایتکار حمایت کند، یقیناً در جبهه آن‌هاست.

وی در ادامه با ابراز قدرانی از تلاش دولت خدمتگزار و مسئولین تلاشگر، تبلیغات رسانه‌ای در مقابل فعالیت‌های صورت گرفته را ضعیف دانست و افزود: مسئولین اقدامات خود را ارزیابی و نقاط ضعف را پیدا و اصلاح کنند و نظرات مردم، فرهیختگان و کارشناسان کشور را بشنوند و در جمع‌بندی‌هایشان لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و باید مشارکت و رقابت را جدی بگیریم و بهترین‌ها را معرفی و انتخاب کنیم، سلامت و امنیت انتخابات را مهم برشمرد و گفت: از مردم عزیز درخواست داریم کمک کنند و گروه‌های جهادی و کسانی که در جهاد علمی حضور دارند و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها و مدارس کارهای علمی را با سرعت پیش ببرند.

وی در ادامه به مصادف شدن سالروز شهادت حاج قاسم با میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیه اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم شایسته شد و با تأکید بر مسأله تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی، یادآور شد: مسئولین باید به وظیفه‌ای که قانون برایشان تعیین کرده عمل کنند و مردم نیز در این زمینه حساس باشند و از مسئولین مطالبه کنند و در امر به معروف، نهی از منکر و جهاد تبیین اقدام کنند.

کد خبر 695534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.