۹۱۸ روستا در دو سال گذشته به شبکه برق کشور متصل شدند

وزیر نیرو گفت: افزون بر شکستن رکورد مصرف، در دو سال گذشته دو میلیون مشترک جدید و ۹۱۸ روستا به شبکه برق کشور متصل شدند که منجر به افزایش مصرف این حامل مهم انرژی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر محرابیان امروز _جمعه بیست و یکم مهر_ در حاشیه بازدید از طرح‌های تأمین و انتقال برق شیراز اظهار کرد: تلاش خادمان ملت برای عبور از تابستان پر مصرف برق امسال در شرکت‌های توزیع سراسر کشور قابل تحسین است.

وی اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان امسال، تأمین برق و جلوگیری از تکرار خاموشی‌های گسترده سال‌های قبل از استقرار دولت سیزدهم را دستاوردی ارزشمند دانست.

وزیر نیرو ادامه داد: تأمین برق در تابستان امسال در شرایطی بود که کشور افزایش دمای تا سه درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بلندمدت را تجربه کردیم که این مساله باعث افزایش متوسط چهار هزار مگاواتی برق و در ایام پیک تا پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات شد.

محرابیان تاکید کرد: در تابستان امسال بخش خانگی ۴۰ درصد مشترکان با وجود گرمای شدید نسبت به سال گذشته مصرف کمتری داشتند و در بخش اداری نیز با مدیریت خوب اعمال شده، ۸۵۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که نتیجه آن عدم خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی بود.

کد خبر 695504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.