برنامه‌های هفته جهانی فضا به همت مرکز نجوم ادیب برگزار شد

کارشناس نجوم گفت: یکی از زیباترین بخش‌های برنامه افتتاحیه سمینار هفته جهانی فضا، گذر ایستگاه بین‌المللی چین از آسمان ایران و اصفهان در همان لحظه بود که مخاطبان برنامه شاهد آن بودند؛ این برنامه با رصد اجرام آسمانی توسط تلسکوپ‌های مرکز نجوم ادیب و نمایش آن‌ها به مخاطبان به پایان رسید.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر سال کشورهای فعال در زمینه صنعت هوافضا، همایش‌هایی را در هفته جهانی فضا (از چهارم تا دهم اکتبر) در این زمینه برگزار می‌کنند که در این راستا امسال، مرکز نجوم ادیب با همکاری پژوهشکده فضایی اصفهان به برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته پرداختند.

وی افزود: افتتاحیه این برنامه شامل سخنرانی با موضوع کسب‌وکارهای فضایی و برگزاری یک سمینار با محوریت ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی بود.

کارشناس نجوم گفت: یکی از زیباترین بخش‌های برنامه افتتاحیه، گذر ایستگاه بین‌المللی چین از آسمان ایران و اصفهان در همان لحظه بود که مخاطبان برنامه شاهد آن بودند؛ این برنامه با رصد اجرام آسمانی توسط تلسکوپ‌های مرکز نجوم ادیب و نمایش آن‌ها به مخاطبان به پایان رسید.

وی تصریح کرد: برنامه اختتامیه هفته جهانی فضا در دو بخش سخنرانی و مستند برگزار شد که در بخش نخست مستند «Imnx Hubble» پخش شد در ادامه سخنرانی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در اخترشناسی» انجام شد و در پایان این سخنرانی با موضوع از «آپولو تا آرتمیس» با محوریت تحلیل پروژه‌های ماه‌نوردی صورت پذیرفت.

بیات ادامه داد: «Imnx Hubble» مستند وضعیت تلسکوپ فضایی هابل را از نحوه قرارگیری در فضا تا اصلاحات انجام شده روی آن به صورت کلیپی چند دقیقه‌ای به تصویر کشید بود.

وی در راستای غرفه‌های برپا شده در حاشیه رویداد هفته فضا تصریح کرد: کارشناسان درغرفه‌های «بیگ‌بنگ» و «نسبیت عام اینشتین» که در حاشیه رویداد هفته جهانی فضا برپا شد به توضیح مباحث علمی این حوزه پرداختند. از دیگر بخش‌های جانبی این رویداد می‌توان به غرفه طیف‌نگاری و غرفه کودک و فضا اشاره کرد.

کد خبر 695458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.