راه‌اندازی مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات» در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک «حافظ قطعات»، گفت: این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۲ شهرداری و به‌صورت تلفیقی با خدمات دیگر خودرویی در خیابان امیر کبیر راه‌اندازی شده است.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص راه اندازی مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات»، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان هشت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، شامل مراکز معاینه فنی تاکسیرانی، جی، ارغوانیه، حمایت، راهور، بهار، شفق و حافظ قطعات و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌تازگی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک «حافظ قطعات» فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این مرکز به‌عنوان یکی از مراکز خوب معاینه فنی شهر اصفهان در منطقه ۱۲ شهرداری بوده که به‌صورت تلفیقی با خدمات دیگر خودرویی در خیابان امیر کبیر راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: کد سیمفای این مرکز معاینه فنی که مربوط به مجوز وزارت کشور برای صدور معاینه فنی خودروها هست، به‌تازگی دریافت شده است و امکان سرویس دهی به ۱۰۰ دستگاه خودرو در دو شیفت کاری را دارد.

وی ادامه داد: در مناطق شمالی شهر اصفهان علاوه بر مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تاکسیرانی در منطقه هفت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک انجمن حمایت در منطقه ۱۴، مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات» در منطقه ۱۲ و خیابان امیرکبیر جهت سهولت شهروندان راه‌اندازی شد.

عبدالهی تاکید کرد: بر اساس قانون، خودروهایی که از عمر تولید آن‌ها چهار سال زمان گذشته است باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند، چراکه با توجه به وجود قوانین مربوطه راهنمایی و رانندگی، کنترل نظارت، اعمال قانون و جریمه سیستمی برای خودروهایی که این مجوز معاینه فنی را ندارند، اعمال می‌شود.

تاکنون دریافت معاینه فنی برای موتور سیکلت اجباری نبوده است، اما با ابلاغیه‌هایی که از سوی مراجع قانونی انجام گرفته، موتورسیکلت‌هایی که در کلان‌شهر تردد می‌کنند باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

عبدالهی ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم قبل از اتمام تاریخ معاینه فنی خودورهای خود، به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و عیوب خودروهای خود را رفع کنند تا دچار مشکل و مشمول جریمه نشوند و به مباحث کاهش آلایندگی هوا کمک کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همه فرایند مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به صورت سیستمی است و به‌طور مستمر تخصص و مهارت افراد شاغل به کار در این مراکز مورد سنجش و آزمون قرار گرفته است، گفت: شهروندان در حال حاضر بدون کمترین اتلاف وقت می‌تواند به این مراکز مراجعه کنند و مجوز معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در شهر اصفهان دو خط معاینه فنی موتور سیکلت را راه اندازی کردیم، گفت: این دو خط در مرکز معاینه فنی شفق منطقه ۱۳ و دوم در مرکز معاینه فنی انجمن حمایتی منطقه ۱۴ قرار دارد.

عبدالهی تاکید کرد: تاکنون دریافت معاینه فنی برای موتور سیکلت اجباری نبوده است، اما با ابلاغیه‌هایی که از سوی مراجع قانونی انجام گرفته، موتورسیکلت‌هایی که در کلان‌شهر تردد می‌کنند باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی ادامه داد: بحث معاینه فنی موتورسیکلت‌های ترددی در کلانشهرها یک موضوع جدید است و با توجه به تهیه زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری اصفهان، انتظار می‌رود پلیس راهور همچون همیشه پای کار کنترل و نظارت معاینه فنی موتورسیکلت‌ها بایستد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: امیدواریم با این مجموعه اقدامات انجام شده، شهری با زیست پذیری بهتر و زندگی شایسته برای شهروندان رقم بزنیم.

کد خبر 695453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.