ادعای رسانه‌های آمریکایی علیه ایران توسط بلینکن رد شد

در حالی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی توافق آمریکا و قطر برای منع ایران از شش میلیارد دلار منابع آزاد شده در کشور قطر می‌کند که وزیرخارجه آمریکا این ادعا را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، طی یادداشتی مدعی شد ایالات متحده و قطر توافق کردند پس از حمله حماس، ایران را از بهره برداری از ۶ میلیارد دلار منابع موجود در قطر منع کنند، در این گزارش آمده است که دو منبع آگاه اعلام کرده‌اند، والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در جمع دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفته است مقامات ایالات متحده و دولت قطر توافق کرده‌اند که با توجه به حمله حماس به اسرائیل، از دسترسی ایران به حساب شش میلیارد دلاری کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کنند.

این رسانه آمریکایی در حالی دست به این اقدام زده است که پس از عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی»، نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه آمریکا نیز شوکه شده است و این اقدامات به نوعی جنگی روانی-تبلیغاتی برای فضاسازی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است تا شاید بتوانند پای جمهوری اسلامی را به این جنگ بکشند و این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی نیز به صراحت این موضوع را رد کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره توافق آمریکا و قطر برای انسداد مجدد ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در یک بانک قطری را تأیید نکرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بلینکن که روز پنجشنبه با خبرنگاران در تل‌آویو صحبت می‌کرد اینکه ایران از دسترسی به این دارایی‌ها محروم خواهد شد را تأیید نکرده است.

بلینکن با وجود این مدعی شد که از وجوهی که در یک بانک قطری هستند هیچ بخشی از آن توسط ایران هزینه نشده است و تهران به آن دسترسی نداشته است.

ادعای رسانه‌های آمریکایی علیه ایران توسط بلینکن رد شد

در پی انتشار این خبر در واشنگتن پست، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی، ادعای روزنامه آمریکایی واشنگتن پست را مبنی بر توافق آمریکا با قطر برای بلوکه کردن شش میلیارد دلار ایران را رد کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این یادداشت واشنگتن پست اعلام کرد: این خبر صحت ندارد و انتشار آن اعتبار واشنگتن پست را خدشه دار می‌کند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران همچنین در واکنش به یادداشت این روزنامه آمریکایی نوشت: سناتورهای مورد بحث و دولت ایالات متحده همگی کاملاً آگاه هستند که نمی‌توانند از توافق عقب نشینی کنند. این پول حقاً متعلق به مردم ایران است که دولت جمهوری اسلامی ایران از آن برای تسهیل همه نیازهای ضروری و غیر تحریمی ایرانیان استفاده خواهد کرد.

برآیند اخبار نشان می‌دهد اخباری از این دست صرفاً فضاسازی رسانه‌های آمریکایی علیه ایران است، چرا که شکست در جنگ را پذیرفته و اکنون نیروهای خود را در جنگ رسانه‌ای بسیج کرده‌اند.

کد خبر 695436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.