دمای شبانه در کردستان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: روزهای جمعه و شنبه دمای حداقل شبانه استان به‌طور میانگین حدود شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر شمالی و شرقی کردستان شرایط یخبندان صبحگاهی حاکم می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزهای جمعه و شنبه دمای حداقل شبانه به طور میانگین حدود شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر شمالی و شرقی و ارتفاعات استان شرایط یخبندان صبحگاهی حاکم می‌شود که سرمای هوا تا صبح یکشنبه ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت وضعیت هوای استان نسبتاً پایدار است و پدیده غالب وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر است که منجر به خیزش غبار و کاهش نسبی کیفیت هوا می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه سامانه بارشی از سمت غرب به استان نفوذ می‌کند که فعالیت آن تا صبح سه‌شنبه به صورت بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمترین دمای هوای در شهر زرینه با هفت درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید و سلین سروآباد نیز با ۳۰ درجه سانتی‌گراد بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داد.

پناهی خاطرنشان کرد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در کمترین حالت ۱۳ درجه سانتی‌گراد گزارش شد و در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 695402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.